حمید حیدری بریدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از یک‌هزار و ۵۷۸ واحد مسکن روستایی در دست ساخت در استان بوشهر ۷۱۳ واحد مسکونی با ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: بهره برداری از ۶۴ کیلومتر آسفالت معابر روستایی در قالب ۱۵۴ طرح از جمله دیگر طرحهای افتتاحی بنیاد مسکن در استان بوشهر است.

حیدری بریدی گفت: در قالب طرح اقدام ملی ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی به استان ابلاغ شده است که از این شمار عملیات اجرایی ۲۵۰ واحد در هفته دولت آغاز می‌شود و در مدت ۲۴ ماه اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: از محل اعتبارات وزارت نفت ۱۸۰میلیارد ریال برای بهسازی و معابر روستاهای شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر تخصیص یافته است که در این راستا عملیات اجرایی بهسازی وآسفالت معابرروستاهای شهرستان‌های دشتی، تنگستان، جم، عسلویه، کنگان و دیر در هفته دولت آغاز می‌شود.

حیدری بریدی اضافه کرد: امسال تسهیلات بانکی بهسازی و نوسازی مسکن روستایی از۲۵۰ به ۴۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است و افزون براین ۳۶میلیارد ریال کمک بلاعوض نیز از محل حساب ۱۰۰ امام (ره) به نیازمندان پرداخت می‌شود.

وی گفت: در همین راستا امسال ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی در قالب طرح ویژه  نوسازی و بهسازی می‌شوند که در سال‌جاری تاکنون هزار و ۸۵ واحد مسکونی به بانک عامل معرفی شدند.

حیدری بریدی ادامه داد: در همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر حداقل یک فاز طرح هادی اجرا شده و در برخی از روستاها فازهای دوم،سوم و چهارم نیز اجرا شده است.

وی عنوان کرد: اکنون ۹۵ درصد از روستاهای استان بوشهر دارای سند مالکیت هستند.

حیدری بریدی یادآور شد: کار نوسازی و بهسازی مسکن شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به بنیاد مسکن واگذار شده که تلاش می‌شود کار با سرعت بیشتری انجام شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: برای ساخت مسکن خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر نیز تلاش خوبی صورت گرفته است و تاکنون ۹۲ واحد مسکونی برای این خانواده‌ها ساخته شده است.

حیدری بریدی یادآور شد: سهم استان در زمینه بهسازی معابر روستایی ۵۰ میلیارد ریال بود که با تلاش صورت گرفته و با افزایش هفت برابری به ۳۵۰ میلیارد ریال رسید که با همکاری دهیاری‌ها در مجموع ۷۰۰ میلیارد ریال پروژه در این حوزه اجرایی شد.

۶۰۴۷/۶۰۴۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.