سرپرست شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر عنوان کرد: در حوزه منابع آب زیرزمینی و سطحی، بیش از ۱۳ هزار حلقه چاه در سطح استان از منابع آب زیرزمینی برداشت می کنند. 
به گزارش ایسنا منطقه بوشهر، حسین باشی زادگان در بازدید از پروژه سد مخزنی خائیز در شهرستان تنگستان گفت: در این زمینه ۲۱۰ میلیون متر مکعب بیشتر از آب قابل برنامه ریزی برداشت می شود که اگر به همین روال ادامه یابد آیندگان بر ما خرده خواهند گرفت. 
وی با تاکید بر مدیریت مصرف و حفظ منابع آب اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی ایران و بوشهر، سازگاری با کم آبی یکی از مباحثی است که در سطح کشور و استان بوشهر دنبال می شود. 
سرپرست آب منطقه ای بوشهر با اشاره به پیگیری های صورت گرفته عنوان کرد: تنها سد قابل بهره برداری و بزرگترین سازه آبی استان، سد رییسعلی دلواری با مخزن ۶۹۵ میلیون متر مکعب است. 
باشی زادگان با اشاره به در حال ساخت بودن ۵ سد دیگر گفت: سد دالکی با مخزن ۲۷۰ میلیون متر مکعب، سد باغان با ۳۲ میلیون متر مکعب، سد دشت پلنگ با مخزن ۱۵۰ متر مکعب، سد خائیز با ۱۵,۶ میلیون متر مکعب، و سد باهوش که با مخزن ۲۲ میلیون متر مکعبی در دست مطالعات تکمیلی و پیگیری جهت ساخت است. 
وی افزود: در کنار این سدهای بزرگ ۱۲ سد کوچک و بزرگ در حال ساخت یا مطالعات تکمیلی است. 
سرپرست شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر یادآور شد: سد اخند در شهرستان عسلویه با مخزن ۱,۸ میلیون متر مکعبی به عنوان تامین کننده حقابه های کشاورزی و آب شرب و کنترل سیلاب، سد ارغون-کلمه در دشتستان جهت تامین آب شرب شهر کلمه با نزدیک ۲ میلیون متر مکعب مخزن -در حال ساخت- و سد تنگ ارم که بهره برداری شده و در حال حاضر با مخزن ۴ میلیون متر مکعبی تامین آب شهرهای تنگ ارم و دهرود را انجام می دهد. 
حسین باشی زادگان تاکید کرد: در هفته دولت ۵۰ میلیارد تومان شروع عملیات اجرایی و افتتاحیه سدهای تامین آب در استان بوشهر خواهیم داشت. 
وی عنوان کرد: سد خائیز با ارتفاع ۳۶ متر و طول تاج ۶۱۰ متر و مخزن ۱۵,۶ میلیون متر مکعبی، که برآورد قرارداد اولیه آن اتمام با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ بوده است، در ادامه مشکلاتی در تامین مالی به وجود آمد و با پیگیری ها و همکاری مسئولان مربوطه توانستیم از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور ۲۵ میلیارد تومان برای سال جاری تخصیص بگیریم و به محض انتقال موافقتنامه و تزریق این اعتبار به پروژه در وقت مقرر آن را به اتمام خواهیم رساند. 
سرپرست آب منطقه ای بوشهر با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی این پروژه خاطرنشان کرد: پیش بینی تکمیل پروژه سد خائیز در صورت تامین اعتبار تا بهمن ۹۹ است و کاربرد آن نیز در جهت تامین آب  موردنیاز نخیلات پایین دست است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.