مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: بر اساس گزارش‌ انجمن هنرهای نمایشی کشور تئاتر بوشهر در میان پنج استان فعال حوزه نمایش قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، فاطمه کرم پور گفت: در این ارزیابی استان بوشهر در کنار استان های اردبیل، خوزستان، فارس و کردستان جزو 5  استان فعال تئاتر کشور به شمار می رود.

وی افزود: استان بوشهر یکی از برترین های حوزه نمایش در کشور است که هنرمندان استان توانسته اند همواره در عرصه های مختلف ملی و بین المللی رتبه های ارزنده ای کسب کنند.

کرم پور ادامه داد: از مجموع 25  پلاتو در استان بوشهر شهرستان بوشهر با سه پلاتو، دیلم، دشتی و اهرم هر کدام با 2  پلاتو بیشترین پلاتوهای استان بوشهر را دارا هستند.

وی به برگزاری 6  جشنواره تئاتر در استان اشاره کرد و گفت: جشنواره تئاتر فجر، جشنواره استانی تئاتر طنز تنگستان، جشنواره استانی تئاتر دشتستان، جشنواره تئاتر کودک و نوجوان دیر، جشنواره تئاتر خارک و جشنواره استانی مونولوگ دیلم از جشنواره های مهم در استان هستند.

کرم پور از ثبت فعالیت 34 گروه تئاتر در استان خبر داد و افزود: گروه های نمایشی ثبت نشده زیادی در استان هستند که لازم است با ارسال مدارک در سامانه نام نویسی کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.