به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام ابراهیم تشکری روز دوشنبه در حاشیه نشست برنامه‌ریزی برای برگزاری کنگره سرداران و 2000 شهید استان بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: این جشنواره شامل بخش‌های موسیقی نواحی سنتی و آیینی در بخش‌های مختلف مولودی خوانی، مرثیه خوانی، توسل خوانی و بیت خوانی است.
وی بیان کرد: منظومه خوانی، منقبت خوانی، چاووشی خوانی، شروه خوانی، پیشخوانی‌های تعزیه و موسیقی آوازی از دیگر بخش های این جشنواره ملی به شمار می رود.
تشکری ادامه داد: فرخوان این جشنواره بزودی و جزئیات آثار دریافتی اطلاع رسانی می شود.
وی یادآور شد: تولید آثار در حوزه موسیقی، فیلم، تئاتر، محورهای ایثار اجتماعی، سبک زندگی ایثارگرانه و پرداختن به زندگی شهدای مدافع حرم از رویکردهای اصلی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر است.
تشکری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: برای معرفی حماسه آفرینی و ایثارگری شهدای گرانقدر هر سال یادواره‌ها و جشنواره‌های متعددی در رثای شهدای والامقام برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در این زمینه سال قبل 150 یادواره شهدا در نقاط مختلف شهرها و روستاهای استان با شکوه خاصی برگزار شد که مورد استقبال جوانان و نوجوانان بویژه دانش آموزان و دانشجویان قرار گرفت.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا برگزاری کنگره سرداران و 2000 شهید شهید استان بوشهر امسال افزون بر 80 یادواره شهدا در شهرها و روستاها برگزار می‌شود.
تشکری با اشاره به فعال شدن کمیته تکریم خانواده شهدا به عنوان یکی از کمیته‌های 20 گانه کنگره سرداران و 2000 شهید استان بوشهر افزود: در این کمیته برنامه ریزی ویژه‌ای برای تولید و برگزاری انواع جشنواره‌ها، طرح‌ها و آثار فرهنگی و هنری صورت گرفته است.
وی بیان کرد: کارگروه‌های آمار و اطلاعات، تجلیل و سرکشی، علمی و فرهنگی تفریحی و یادواره‌ها نیز به عنوان کارگروه‌های کمیته تکریم خانواده شهدا کنگره سرداران و 2000 شهید استان بوشهر فعال شده است.
رئیس حوزه هنری استان بوشهر نیز گفت: کمیته هنری کنگره سرداران و 2000 شهید استان بوشهر با همکاری مشترک حوزه هنری و سازمان بسیج هنرمندان این استان آغاز بکار کرده است.
امید پارسایی فر افزود: از کنگره پیشین شهدا استان بوشهر آنچه تاکنون باقیمانده آثار و تولیدات هنری است از این رو برای کنگره فرارو نیز تولیدات چنین اثرهای مورد توجه جدی است.
وی اظهار داشت: در این زمینه تولید کتاب شهدای انقلاب اسلامی استان شامل 18 کتاب که از این شمار هفت کتاب برای شهدا انقلاب و 11 کتاب مربوط سرداران شهید استان بوشهر است.
پارسایی یادآور شد: اجرای نمایشنامه رادیویی زندگینامه شهدا، تهیه یک سرود، تولید فیلم سینمایی دربرگیرنده مفهوم شهادت و ایثار دراستان بوشهر از دیگر برنامه های کمیته هنر کنگره سرداران و 2000 شهید استان بوشهر است.
وی گفت: در زمینه تولید فیلم سینمایی این مهم از توان دستگاه های ذیربط خارج است که انتظار داریم زمینه حمایت مالی مناسبی برای تحقق این مهم فراهم شود.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.