به گزارش ایرنا، ناصر کرمی روز پنجشنبه در نشست ستاد اوقات فراغت آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: فعالیت های اوقات فراغت بخشی مهم از تعلیم و تربیت دانش آموزان است و باید به اهمیت آن توجه کرد.
وی اضافه کرد: بسیاری از توانمندی ها و استعدادهای دانش آموزان در دوره های تابستانی شناسایی می شود به همین دلیل مربیان برگزار کننده این دوره ها با شناسایی و تشویق دانش آموزان آنها را به سمت آینده روشن هدایت کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: برای اجرای مطلوب دوره اوقات فراغت برنامه ای قابل رصد و ارزیابی تنظیم شود تا با ارزیابی مناسب برای سال آینده، اوقات فراغت با کیفیت تری برنامه ریزی شود.
کرمی افزود: هر چند در دوره های اوقات فراغت شاداب سازی باید مد نظر باشد ولی رعایت نکردن شئونات و حرکت هایی که زیبنده نظام تعلیم و تربیت اسلامی نیست موجب آزردگی خاطر، دلزدگی و سلب اعتماد مردم می شود.
وی اضافه کرد: اعتماد مردم بالاترین سرمایه است و مردم بزرگترین سرمایه خود را به آموزش و پرورش سپرده اند به همین دلیل بهترین فضای تربیتی باید با حساسیت لازم برای دانش آموزان تامین شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: با توجه به مشکلات فنی جاده ها و وسایل نقلیه رعایت دستورالعمل وزارتی الزامی است و هدف از این دستورالعمل و سامانه اردوها حفظ امنیت و سلامت دانش آموزان است.
کرمی بیان کرد: انتخاب آموزش و پرورش استان بوشهر به عنوان دستگاه برتر در اوقات فراغت به دلیل همدلی و همیاری مجموعه های بیرونی بویژه تشکل های دانش آموزی استان بوده است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: برنامه های اوقات فراغت از ابتدای تیر آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.
سیروس فتحی افزود: طبق پیش بینی های انجام شده در آموزش و پرورش استان بوشهر بیش از 25 هزار دانش آموز در اوقات فراغت تابستان 98 شرکت شرکت می کنند.
وی بیان کرد: امسال یکهزار و 500 فرهنگی در قالب 180 مرکز غنی سازی اوقات فراغت دراستان بوشهر برای اجرای برنامه ها فعالیت دارند.
فتحی یادآور شد: یکهزار دانش آموز از استان بوشهر به اردوها، مسابقه های و جشنواره های کشوری و 237 دانش آموزان مناطق کم برخوردار به اردوهای بنیاد علوی اعزام می شوند.
وی، فراهم سازی زمینه های جلب مشارکت دانش آموزان برای شرکت عملی آنها در سازندگی مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی استان بوشهر، تقویت روحیه همیاری و مسئولیت پذیری در دانش آموزان و رشد استعدادهای فرهنگی، هنری و مهارتی دانش آموزان را از هدف های طرح اوقات فراغت عنوان کرد.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.