به گزارش ایرنا، عبدالمجید دراهکی روز سه شنبه در جمع مسئولان شهرستان دشتی افزود: مرکز آموزش فنی و حرفه ای دشتی با 10 کارگاه آموزشی یکی از مراکز مهم آموزشی مهارتی دراستان بوشهر است که نقشی مهم در ارتقای مهارت های فنی و حرفه ای جوانان جویای کار این شهرستان و استان بوشهر دارد.
دراهکی، به برنامه مهم این اداره کل برای معرفی بیشتر مراکز فنی و حرفه ای استان بوشهر به دانش آموزان، دانشجویان و اصناف اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح بیش از پنج هزار نفر ازدانش آموزان، دانشجویان ، اصناف و مسئولان دستگاه های اجرایی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر بازدید کرده اند و از نزدیک با نوع مهارت ها و سطح آموزش این مراکز آشنا شدند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر ادامه داد: برای ورود موفقیت آمیز به عرصه‌ کار نیازمند تغییر رویکرد و گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی در بین خانواده‌ ها هستیم.
وی بیان کرد: مهارت مهمترین اصل برای ورود جوانان به بازار کار است و با توجه به فقر مهارتی در کشور باید در بین جوانان فرهنگ ‌سازی شود.
دراهکی تاکید کرد: مراکز فنی و حرفه‌ای به عنوان بهترین مکان برای افزایش مهارت نوجوانان و جوانان محسوب شده و باید از چنین زمینه ای به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.
وی اضافه کرد: تنوع بخشی به حرفه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای ضرورت دارد و باید با برطرف سازی نیازهای آموزشی جامعه زمینه افزایش رویکرد جوانان به مراکز فنی و حرفه ای را فراهم آوریم.
فرماندار دشتی گفت: ایجاد اشتغال پایدار با ترویج آموزش های مهارتی از مهمترین برنامه‌های فرمانداری دشتی در سال جاری است و فنی و حرفه‌ای باید سرلوحه همه آموزش‌ها قرار گیرد.
عبدالله نادری افزود: تقویت آموزش های فنی و حرفه ای به رونق کسب و کار و کارآفرینی در جامعه کمک می کند و یکی از ابزارهای مهم در تربیت نیروی انسانی و نیروی کار در شهرستان آموزش های فنی و حرفه ای است.
نادری ادامه داد: وجود پل های ارتباطی میان مراکز آموزشی، صنعتی و تولیدی باعث می شود که مراکز فنی به تربیت نیروهایی بپردازند که مورد نیاز بخش های تولیدی جامعه بوده و کارایی و توانایی آنها را در این مسیر افزایش خواهد داد.
نادری اظهارداشت: امسال براساس برنامه ‌ریزی انجام شده بیش از سه هزار نفر جوانان آموزش‌های مهارتی را براساس ظرفیت‌های تولیدی در شهرستان دشتی فرا می‌گیرند.
وی تاکید کرد: شهرستان دشتی با داشتن ظرفیت‌های مهم صنعتی، خدماتی و تولیدی نقشی مهم در رونق تولید در استان بوشهر دارد.
شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمیعت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
6043/7206
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.