به گزارش ایرنا، در این بیانیه که نسخه ای از آن روز پنجشنبه به دفتر ایرنا در استان بوشهر نمابر شد آمده است: بازی خطرناک ترامپ در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اگر چه برای تاثیرگذاری و بهره برداری از ابعاد روانی و رسانه‌ای آن بر انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی و پیروزی مجدد بنیامین نتانیاهو در انتخابات حکایت دارد اما این وضعیت عمق خصومت ورزی‌ها علیه ایران را به نمایش گذاشت.
این بیانیه افزوده است: آمریکا پس از تحمیل شکست های فراوان در منطقه خاورمیانه و در جهت ایجاد یک انسجام در صف متحدان ضد ایرانی خود این سناریو را کلید زده تا بتواند اعتبار سیاسی از دست رفته اش در منطقه را بازیابی کند.
در ادامه این بیانیه آمده است: این در شرایطی است که امنیت ملی ایران و نیروی های نظامیش از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان خط قرمز در ساختار سیاست خارجی کشورمان نهادینه شده و هر نوع دست اندازی به آن توسط هر کشور خارجی طبیعتا بدون پاسخ نمی ماند.
این بیانیه تصریح کرده است: از منظر حقوق بین الملل و تحت عنوان «حاکمیت سرزمینی»، تشکیل نیروهای نظامی برای هر کشور به رسمیت شناخته شده و بر همین اساس نیز وجود یک نیروی نظامی به نام سپاه پاسداران در ایران متاثر از این عنوان باید به رسمیت شناخته شود.
بیانیه جامعه اسلامی فرهنگیان استان بوشهر افزوده است: به عبارتی دیگر و براساس اصل صد و پنجاهم قانون اساسی سپاه پاسداران وظیفه حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن را برعهده دارد و بخشی از پیکره نیروهای نظامی کشور محسوب می‌شود و وجود 2 یا چند نیروی نظامی در یک کشور ناقض حقوق بین الملل نیست.
این بیانیه تاکید کرده است: با این شرایط به نظر می رسد بازنده اصلی این ماجراجویی نه ایران و سپاه پاسداران بلکه آمریکایی ها هستند که بیشتر به سمت انزوای بین المللی خواهند رفت در حالی که همانطور که فضای سیاسی ایران مشاهده شد این وضعیت به سمت اتحاد و همگرایی بیشتر تمامی نهادها و ساختارهای سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی پیش رفته است.
این بیانیه در پایان آورده است: جامعه اسلامی فرهنگیان استان بوشهرضمن محکومیت این اقدام حمایت قاطع خود را از سپاه ،این نیروی مخلص مردمی را که خود در راه حفظ امنیت و تمامیت ارضی و استقلال ایران اسلامی بارها قربانی تروریست های دست پرورده آمریکا واسراییل قرار گرفته است اعلام و خشم و انزجار خود را از تروریست جهانی که دستش به خون بی گناهان زیادی در دنیا آلوده است اعلام میداریم.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.