فرهاد قلی نژاد روز سه شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: نوروز یادآور پیوند دیرینه ایرانیان با طبیعت است که آغاز جشن نوروز با آغاز بهار و شکوفتن جوانه ها و رویش گیاهان است و پایان جشن نوروز در روز 13 فروردین در دامان طبیعت برگزار می شود.
وی بیان کرد: این پیوند دیرینه تاکید کننده فرهنگ غنی ایرانیان در حفاظت از طبیعت و محیط زیست است که در این راستا از همه هم استانی ها و میهمانان نوروزی انتظار است در سیزده نوروز با طبیعت مهربان باشند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: در هنگام ورود به طبیعت باید علاوه بر همراه داشتن کیسه زباله از رها کردن زباله ها درطبیعت خودداری کرد.
وی افزود: در روز طبیعت باید حتی الامکان از روشن کردن آتش در طبیعت پرهیز و در صورت نیاز پس از استفاده در جهت جلوگیری از آتش سوزی جنگل ها و مراتع از خاموش بودن کامل آتش اطمینان حاصل کرد.
قلی نژاد گفت: اجتناب از شکستن شاخ و بریدن درختان و آسیب به پوشش گیاهی و همچنین پرهیز از ایجاد آلودگی صوتی در طبیعت باید بطور جد مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: پرهیز از هر گونه شکار و صید گونه های جانوری و تیر اندازی در طبیعت و مناطق حفاظت شده از دیگر مواردی است که هنگام ورود به طبیعت باید آن را رعایت کرد.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.