محمد حسن زندویان روز چهارشنبه درگفت گو با ایرنا با گرامیداشت روز جهانی تئاتر (هفتم فروردین) افزود: شهرستان های بوشهر با سه پلاتو و دیلم، دشتی و اهرم هر کدام با 2 پلاتو بیشترین پلاتوهای استان بوشهر را دارا هستند.
زندویان ادامه داد: در دشتستان نیز با وجود نبود پلاتو اختصاصی یک مکان با امکانات مورد نیاز پلاتو تجهیز شده و فعالان تئاتر این شهرستان در این زمینه مشکلی فراروی خود نمی بینند.
وی گفت: با این وجود کارهای مقدماتی برای ساخت پلاتو اختصاصی شهرستان دشتستان نهایی شده و بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
زندویان اظهار داشت:سالانه 6 جشنواره تئاتر در شهرستان های استان بوشهر برگزار شود که نشان از رونق فعالیت عرصه تئاتر در این استان است.
وی گفت: با این وجود فعالان عرصه تئاتر از حمایت مالی ناکافی رنج می برند که این مشکل سالیان سال است که گریبانگیر این عرصه است.
زندویان اظهارداشت: با همه کمبودهای مالی تئاتر استان بوشهر در کشور جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است.
وی یادآورشد: تمامی فعالیت های فرهنگ و هنری هزینه بر است اما تئاتر به دلیل نیازهایی از جمله گریم، نور، دکور و لباس هزینه به مراتب بالاتری در مقایسه با سایر هنرها دارد که این امر حمایت بیشتر از تئاتر را ضرورت بخشیده است.
زندویان گفت: با وجود زیرساخت های مناسب هنوز جای کار برای توسعه امکانات موجود وجود دارد که امید است با توجه به ظرفیت های بالقوه استان این بخش مورد حمایت ویژه قرار گیرد.
وی با اشاره به برگزاری جشن تئاتر اردیبهشت اظهارداشت: برگزاری این جشن در حد فاصل روز جهانی تئاتر تا پایان اردیبهشت ماه فرصتی است تا از فعالیت های یکساله پیشقراولان این عرصه تجلیل شود.
زندویان یادآورشد: در استان بوشهر تاکنون 34 گروه تئاتر ثبت شده است که با حضور در جشنواره های مختلف افتخار آفرینی می کنند.
وی گفت: رویکرد اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید بر آموزش و ارتقا کیفی مورد توجه ویژه است.
زندویانافزود: با توجه به نقش اجراهای عمومی تئاتر در رونق این رشته این مهم بطور جدئ در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر قرار دارد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با تبریک انتخاب اعضای جدید هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر در اسفندماه سال گذشته گفت: بزودی با برگزاری نشستی رئیس جدید این انجمن انتخاب می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: تئاتر آیینه تاریخ نمای زندگی در جامعه است که اصلاح جامعه در زمینه های مختلف ‌و سوق انسان به سوی کمال را به ارمغان می آورد.
فاطمه کرم پور افزود: روز جهانی تئاتر فرصتی برای تجلیل از تمام هنرمندانی است که پیشینه پرافتخار و تاریخی هنرهای نمایشی بویژه تئاتر این سرزمین را در جهان به نمایش می گذارند.
وی یادآور شد: در این راستا انتظار است با استفاده از تجربیات پیشکسوتان این حوزه و همراهی این خانواده پرافتخار در سال جاری روزهای درخشانی در بخش هنرهای نمایشی رقم بخورد.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.