به گزارش ایرنا، غلامرضا راز روز دوشنبه در اختتامیه نخستین دوره مسابقات ملی انیمیشن و موشن گرافیک در بوشهر افزود: نقش آموزش‌ های مهارتی درتحقق اقتصاد مقاومتی کلیدی و محوری است و می توان با ارائه آموزش باکیفیت و برگزاری مسابقه های نوین مهارتی، زمینه تولید داخلی واشتغالزایی را به ارمغان آورد.
وی اضافه کرد: یکی از راه‌های ایجاد اشتغال مهارت آموزی است و مهمترین رسالت سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای ارائه مهارت‌های مختلف برای افراد جویای کاراست که انتظار می‌رود مسئولان و والدین درسوق دادن جوانان جویای کاربه مراکزآموزش فنی وحرفه ای گام‌های موثرتری بردارند.
راز هدف اصلی برگزاری مسابقات آزاد مهارت را اشتغالزایی و پیوند نخبگان مهارتی با صنعت عنوان کرد و گفت: اگرافراد دارای مهارت درکشورنداشته باشیم، به طور قطع توسعه کشور دچار اختلال می شود و یکی ازارکان مهم توسعه هرکشور تعدادنیروی ماهراست.
وی تصریح کرد: اگربخواهیم تولیدعلم را تبدیل به ارزش اقتصادی کنیم وآثارآن را دراقتصاد کشور وجامعه ببینیم، نیاز به نیروی ماهرداریم و این با توسعه آموزش های مهارتی در جامعه میسر نمی شود.
مدیرمسابقات ملی وبین المللی مهارت سازمان آموزش فنی وحرفه ای گفت: نزدیکترین راه به اشتغال، مهارت آموزی است وبیشترین افراد بیکارجامعه طبق آمارهای کشورافراد فاقد مهارت هستند وافرادی که مهارت دارند ازشانس بالایی برای داشتن شغل برخوردارند.
وی تاکیدکرد: بحث های مهارتی فارغ ازمسائل سیاسی، منطقه ای، قومیتی یک بحث ملی است که از نیازهای جامعه به حساب می آید و باید در تمامی جامعه ترویج شود.
نخستین دوره مسابقه انیمیشن و موشن گرافیک فنی و حرفه ای کشور از روز یکشنبه به مدت 2 روز در بوشهر در حالی برگزاری است.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.