غلامحسین آقاجری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی به مناسبت فرارسیدن هفته منابع طبیعی افزود: برگزاری برنامه های هفته منابع طبیعی نقشی مهم در توسعه و اشاعه فرهنگ و جلب مشارکت در حفظ و مراقبت از منابع خدادادی طبیعت در میان اقشار مختلف مردم و مسئولان بویژه کودکان و نوجوانان ایفا می کند.
وی اظهارداشت: باتوجه به اینکه هفته منابع طبیعی باهدف ترویج فرهنگ منابع طبیعی و آبخیزداری و تبیین اهمیت آن براساس آموزه های دینی، گسترش سنت حسنه درختکاری و ضرورت مشارکت و حضور اقشار مختلف مردم در حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی همه ساله برگزار می شود، این اداره نیز برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی مختلفی اجرا خواهد کرد.
وی افزود: امیدواریم با اجرای برنامه های پیش بینی شده در این هفته که شعار امسال ' منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی ' نامگذاری شده بتوانیم برای حفظ و احیای عرصه های منابع طبیعی گام هایی مهم برداریم.
آقاجری گفت: باتوجه به مفهوم شعار امسال، باید با افزایش شناخت مردم نسبت به منابع طبیعی و تعامل بیشتر مسئولان بر حفظ و احیای منابع طبیعی بیشتر تلاش و کوشش کنیم.
سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم بیان کرد: نواختن زنگ طبیعت در مدارس، جشن درختکاری باحضور مسئولان و دوستداران طبیعت، توزیع نهال رایگان بین ادارات، نهادها و اقشار مردم، غرس نهال، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با قضات و متولیان امر حفاظت از منابع طبیعی و همیاران طبیعت، حضور در جمع دانش آموزان مدارس و برگزاری مسابقات فرهنگی از عمده برنامه های پیش بینی شده این هفته است.
هفته منابع طبیعی از پانزدهم اسفند جاری آغاز می شود.
شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر قراردارد.
6043/6164/7215
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.