دکتر داوود حاج قاسمعلی روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا در بندرگناوه افزود: این هزینه ها جدای از هزینه های انبار داری، نگهداری و رسیدگی به اسناد که توسط حدود 2 هزار کارشناس انجام می شود، است.
وی اظهارداشت: با اجرایی شدن طرح نسخه نویسی الکترونیک و حذف دفترچه های بیمه هزینه های انجام شده به حداقل خواهد رسید.
حاج قاسمعلی گفت: تا پایان سال 97 بنا داریم در هر استان در یک شهر این طرح شروع شود و امیدواریم تا پایان سال 98 در همه استان ها و شهرهای تابعه آنان آغاز شود.
حاج قاسمعلی با بیان اینکه در برخی کشورهای همتراز و هم پایه ایران چنین کاری را در فاصله زمانی بیش از پنج سال انجام داده اند، افزود: اجرای این طرح در استان کرمان مدت 3 سال است دست بکار شده ایم و امیدواریم در 2 سال آینده در همه کشور فراگیر شود.
مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران و مدیر پروژه طرح نسخه نویسی الکترونیک گفت: برای اجرای طرح حذف دفترچه های کاغذی و مکانیزه شدن آن هزاران ساعت کار کارشناسی شده است.
وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های مهم سازمان بیمه سلامت، طرح نسخه نویسی الکترونیک است و اولین ‏شهری که بعد از اجرای پایلوت این طرح در کرمان، نسخه نویسی الکترونیک را اجرایی می‌کند، شهر گناوه در استان بوشهر است که بصورت نمادین آغاز شده است.
وی افزود: به منظور حذف دفترچه و اوراق کاغذی از سه سال پیش عملیات اجرایی طرح نسخه نویسی الکترونیک در استان کرمان به عنوان پایلوت در کشور آغاز تا بتوانیم ضمن رسیدن به هدف قانونی گامی مهم برای جمع آوری آمار و اطلاعات دقیق از خدمات ارایه شده به بیمه شدگان برداریم.
حاج قاسمعلی، تعداد افراد تحت پوشش بیمه سلامت را در کشور 40 میلیون نفر اعلام کرد و گفت: عمده افراد تحت پوشش روستایی بیش از 20 میلیون نفر است.
وی بیان کرد:همچنین ازاین مجموع 10 میلیون نفر بیمه شده سلامت همگانی بصورت رایگان، 6 میلیون نفر کارمند دولت، 1.5میلیون سایر اقشار شامل خانواده های معظم شهدا، جانبازان و بهزیستی و نزدیک به 700هزار نفر بیمه شده ایرانیان با پرداخت حق سهم خود بصورت خویش فرما هستند.
طرح نسخه نویسی الکترونیک بیمه سلامت و حذف دفترچه درگناوه به عنوان پایلوت در استان بوشهر روز پنجشنبه باحضور مسئولان کشوری در مطب یکی از پزشکان این شهرستان رونمایی و آغاز شد.
شهرستان گناوه با جمعیت 103 هزار نفر در شمال استان بوشهر قراردارد.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.