به گزارش ایرنا، ناصر کرمی روز سه شنبه در برنامه صبحانه سالم در دبیرستان استعدادهای درخشان علامه حلی گناوه افزود: تربیت که شامل همه ابعاد رشد و توانایی های بالقوه نوجوانان و جوانان است کار سخت، ظریف و دقیقی است که متولیان آن باید افرادی علاقمند و کارآزموده باشند.
وی اظهارداشت: همه مسئولان، خانواده ها و آموزش و پرورش و برنامه ریزان کلان به عنوان اولویت نخست باید دراین زمینه ورود کنند تا معلمان و مربیان بتوانند این رسالت سنگین را بخوبی انجام دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش گفت: در هر دانش آموزی هوش و استعدادی وجود دارد که باید به همه آنها توجه و با فراهم کردن شرایط تمام توانمندی های آن فرد را در یک دوره زمانی به بالفعل تبدیل تا به یک سطح عالی و حتی نخبه تبدیل شود.
وی افزود: محقق شدن این امر تنها از عهده یک فرد و گروهی از افراد تحت عنوان معلم و مجموعه مدرسه برنمی آید و همه بخش های جامعه از خانواده به عنوان اولین و موثرترین واحد اجتماعی تا نهاد حاکمیتی باید مشارکت و تلاش و همت کنند.
کرمی گفت: مهم ترین و اثرگذارترین رکن در تربیت فرزندان، خانواده ها هستند که باید در مدرسه وضعیت آنان را رصد و همکاری و تعامل تنگاتنگ داشنه باشند.
وی اظهارداشت: در نظام تربیتی یک جامعه صرف باسواد شدن ملاک نیست و اولویت های نخستین و مهم تر آن یاددادن مهارت های زندگی به آینده سازان است.
وی با گرامیداشت یادوخاطره شهیدان رجایی و باهنر معلمان شهید و از بنیانگذاران نهاد مقدس امور تربیتی گفت: در ایامی که به بعد پرورشی آموزش وپرورش توجه کمتر می شد این بزرگواران به این مقوله توجه و نهاد مقدس امور تربیتی را بنیان نهادند که اثرات و برکات آن همچنان در نظام آموزشی مرزوبوم هویداست.
مدیرکل آموزش وپرورش استان بوشهر افزود: دانش آموزان دبیرستان علامه حلی گناوه از دانش آموزان بااستعداد این شهرستان هستند که با سعی و تلاش مجموعه و مدیران بهترین فضا و امکانات برای آنان که مقدور بوده فراهم کرده اند.
وی بیان کرد: دانش آموزان این آموزشگاه باید از این فرصت گرانبها استفاده و با تلاش و پشتکار در کنار استعداد خوبی که دارند به مدارج عالی دست یابند و در آینده جامعه را به بهترین نحو اداره کنند.
کرمی با تبریک سالروز ولادت فرخنده حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: همه جامعه بویژه بانوان باید آموزه های امامان معصوم (ع) را در زندگی فردی و اجتماعی خود نهادینه کنند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر با جمعیت 103 هزار نفر دارای 18 هزار دانش آموز است.
60436164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.