به گزارش ایرنا، علی مجدآرا روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در 1393 این شاخص 21 درصد بود که اکنون به 32 درصد افزایش پیدا کرده است.
وی بیان کرد: در اجرای سند چشم انداز فدراسیون ورزش همگانی برای حرکت به سمت ایرانی شاداب، فعال و سالم تا افق 1404 میزان مشارکت همگانی در ایران باید به بیش از 50 درصد افزایش یابد.
مجدآرا ادامه داد: براساس اعلام مرکز آمار ایران مشارکت مردم ایران در ورزش های همگانی 52 درصد اعلام شده که علت این میزان اختلاف آماری با فدراسیون ورزش های همگانی تعداد روزهایی است که مردم در طول سال به ورزش همگانی می پردازند.
وی یادآور شد: مرکز آمار چنانچه فردی در طول هفته تنها یک روز ورزش کرده باشد نیز آن را در بین جمعیت مشارکت کننده در ورزش های همگانی قرار می دهد ولی ملاک فدراسیون برای ارزیابی مشارکت مردم در ورزش های همگانی انجام حداقل سه روز ورزش در طول هفته است.
مجدآرا در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون اعزام های بین المللی فدراسیون ورزش های همگانی اظهار داشت: فدراسیون ورزش های همگانی در برخی زمینه ها مانند دارت، طناب زنی، پینت بال و داژبال اعزم بین المللی دارد که براساس تقویم سالانه نسبت به آن اقدام می شود.
وی یادآور شد: اعتبارات ورزش همگانی امسال 30 میلیارد ریال بوده که انتظار است این میزان در سال آینده به 40 تا 50 میلیارد ریال افزایش یابد.
مجدآرا ادامه داد: تحقق این مهم می تواند به توسعه ورزش های همگانی در استان ها کمک کند.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.