به گزارش ایرنا، دبیرشورای سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی استان بوشهر در آیین گشایش این برنامه گفت: این مدرسه زمستانه به مدت پنج روز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر برپا شده است.
ماریا ظهیری افزود: یکی از اولویت‌های سند نقشه جامع علمی کشور که بر اساس ظرفیت‌های مراکز علمی، پژوهشی و درمانی هدف‌ گذاری شده است، توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی است.
وی بیان کرد: براساس تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی رشد و شکوفایی کشور در فناوری‌های نوین پزشکی و تعالی جایگاه علمی کشور در عرصه‌های رقابت بین‌الملل ضروری است.
ظهیری اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود به‌ منظور آموزش، پژوهش و در اختیار داشتن نیروی جوان و جویای علم، وظیفه خطیر فرهنگ‌ سازی و تربیت نیروهای متعهد، متخصص و کارآمد زمینه فناوری‌های نوین پزشکی بر عهده دانشگاه‌ها به‌عنوان یکی از ذی‌قیمت ‌ترین متولیان این حوزه است.
وی گفت: نخستین روز از این رویداد علمی به مدد سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان آموزش‌ وپرورش استان و حمایت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، برای دانش آموزان به عنوان امیدها و آینده‌سازان کشور طراحی و برنامه‌ریزی ‌شده است و در آن از استادان برجسته کشور دعوت به همکاری و ایراد سخنرانی شده است.
دبیر شورای سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی استان بوشهر افزود: در بخش اصلی برنامه با حضور 14 سخنران کشوری و 6 سخنران استانی با حمایت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، کارگروه سلامت بنیاد نخبگان استان و تائید رئیس ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌ شود.
ظهیری افزود: آشنایی با زیست مواد و نانو بیوتکنولوژی، سلول‌های بنیادی، تشخیص و درمان بیماری‌ها، پزشکی آینده‌نگر بر مبنای پزشکی فرد محور، فناوری‌ های پیشگیرانه، کارآفرینی در حوزه فناوری ‌های نوین پزشکی، ملاحظات اخلاقی در فناوری‌های نوین پزشکی و برگزاری کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های جنبی ازجمله هدف های اختصاصی این رویداد علمی است.
وی یادآور شد: سومین مدرسه زمستانه فناوری سلول های بنیادی استان بوشهر به عنوان رویدادی علمی فرصتی ویژه برای بهره‌مندی هرچه بیشتر فارغ‌التحصیلان و علاقه ‌مندان گروه‌های علوم پزشکی از امکانات آموزشی علمی و عملی مرتبط بادانش سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و فناوری‌های نوین پزشکی است.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.