به گزارش ایرنا، پدرام سلطانی روز پنجشنبه در جشنواره بین المللی تجربیات برتر کارآفرینی در بوشهر افزود: در کارآفرینی باید پایداری ایجاد شود تا بتوان آن را به عنوان موتور حرکت رشد و توسعه اقتصادی کشور مورد استفاده قرار داد.
وی بیان کرد: این مهم تضادی با آرمان های ما در اقتصاد ندارد و باید بتوانیم با یک تعریف صحیح از کارآفرینی به عنوان بهترین و شاید آخرین فرصت یکبار برای همیشه بار اقتصاد کشور روی دوش کار آفرینی با مفهوم درست آن بگذاریم.
سلطانی ادامه داد: این کشور برای رسیدن به رتبه های نخست اقتصاد دنیا چیزی کم ندارد و باید با یک سری تغییر ساختاری اقتصاد را به مسیر درست خود رهنمون کرد.
وی افزود: از تحولات صنعتی و مفاهیم اقتصادی و کارآفرینی در دنیا عقب ماندیم که این عقب ماندگی باید به نحو مطلوبی جبران شود.
سلطانی اظهار داشت: اکنون 80 درصد اشتغال کشور در بخش خصوصی و مابقی آن دولتی است که بجز کسری کوچک همه آن 80 درصد در اقتصاد معیشتی زندگی می کنند.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: علاوه بر انحراف مفاهیم کارآفرینی در کشور خود کارآفرینی نیز با انحراف هایی مواجه شده است.
وی افزود: به جای اینکه درکارآفرینی رویکرد ما به سمت ارائه خدمات به جامعه و توسعه اقتصادی باشد در اقتصادی که حجم یارانه آن بزرگ است به سمتی می رویم که عده ای به دنبال رانت هستند.
سلطانی ادامه داد: گستره اقتصاد مبتنی بر نوآوری اکنون یک شهر و استان نیست بلکه همه جامعه جهانی با ایجاد ارتباطات گسترده این اقتصاد را شکل می دهند.
وی افزود: یکی از مشکلات اصلی جامعه ما سوتفاهم در روش پیاده کردن است که در همه حوزه ها و بویژه اقتصاد به آن دچار هستیم.
سلطانی اظهار داشت: معنی اقتصاد سال ها در دنیا با رشد فناوری و دانش بشری مرتب تغییر و بلوغ بیشتری پیدا کرده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر گفت: کارمند تنها به شرایط موجود خود فکر می کند ولی کارآفرین با زاویه دیدی متفاوت تر به شرایط فراتر از شرایط موجود فکر می اندیشد.
سعید زرین فر اظهار داشت: یک کارآفرین آینده نگر و آینده نگار است و کاری را امروز آغاز می کند ولی نگاهش به آینده است تا شرایط متناسب با آن را فراهم کند.
وی ادامه داد: امروز درجامعه نگاه به بحث اشتغال است که لازمه ایجاد و پایداری این اشتغال ایجاد شده ارزش آفرینی است که این مهم در حوزه کارآفرینی بخوبی قابل تحقق است.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.