این کارآفرین که مدت هاست بدنبال اخذ پروانه بهره برداری آب دائم است، توانسته در بارندگی های امسال 2 میلیون مترمکعب آب ذخیره و از آن برای آب دهی محصولات کشت شده استفاده کند.
استاندار بوشهر نیز که برای افتتاح و اجرای طرح های دهه مبارک فجر به گناوه سفر کرده بود از این طرح بازدید و در جریان مسایل و مشکلات این سرمایه گذار قرار گرفت.
مسعود حیاتی درگفت وگو با خبرنگاران اظهارداشت: 2 سال است که بدنبال پروانه بهره برداری آب دائم برای ارایه خدمات هستم اما هنوز نتوانستم نتیجه ای بگیرم.
وی افزود: باتوجه به اینکه دستگاه های مرتبط دریافت تسهیلات را منوط به صادرشدن پروانه بهره برداری می کنند، انتظار دارم که در این زمینه تجدید نظر و از چنین درخواستی پرهیز شود.
حیاتی گفت: هفت میلیارد ریال در سال 1395 برای اجرای طرح هزینه کردم در حالیکه تاکنون به رغم تلاش های زیاد خدمات و تسهیلاتی دریافت نکرده ام.
وی اظهارداشت: با این میزان هزینه می توانستم در این شهر بدلیل دارابودن بازار تجاری و یا بخش های دیگر سود خوبی بدست آورم اما بنا به میل و علاقه و اهداف ترسیم شده از این کارها صرفنظر کردم.
حیاتی گفت: در این ارتباط دو پیشنهاد سرمایه گذاری برای محصولات خرما در تنگستان و پرورش ماهی سردآبی در یاسوج که سود آور بود داشتم ولی از آنها هم انصراف دادم.
وی بیان کرد: اشتغالزایی، تقویت سفره های زیرزمینی، جلوگیری از فرسایش خاک و احیای کشاورزی منطقه از عمده اهداف ترسیم شده برای طرح مهار آب های روان روستای احمد حسین است.
این کارآفرین که 50 هکتار از زمین های کشاورزی خود را زیر کشت گندم برده است افزود: باتوجه به شرایط خوب بارندگی امسال تاکنون 2 میلیون مترمکعب آب ذخیره و مدت 20 روز است شبانه روز حدود 10 اینچ آب بصورت غرقابی به زمین های کشاورزی که بصورت فنی و اصولی تسطیح لیزری انجام شده، برداشت می کنم.
وی گفت: 2 سال است که بدنبال پروانه بهره برداری برای ارایه خدمات هستم اما هنوز نتوانستم نتیجه ای بگیرم.
حیاتی اضافه کرد: باتوجه به اینکه ارایه خدمات در اجرای هر چه بهتر این طرح منوط به مجوز پروانه بهره برداری آب دائم است انتظار دارم که در این زمینه راهکاری توسط مسئولان اندیشیده شود.
مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت: این کارآفرین از کشاورزان فعال منطقه است و برای دریافت تسهیلات و خدمات نظیر اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار و توسعه نیاز به تسهیلات دارد که ملزم به داشتن پروانه بهره برداری دائم است.
امان الله حیدری افزود: برای این کشاورز پروانه موقتی صادر شده که بدلیل اعمال محدودیت های ایجاد شده در آن نمی تواند از امتیازات و خدمات دولتی بهره ای ببرد.
وی اظهارداشت: درصورت امکان، تخصیص حفر چاه می تواند مشکل این کشاورز را تا حدودی برطرف کند.
رئیس اداره منابع آب گناوه گفت: بدلیل اعمال محدودیت های قانونی در برداشت آب از آبراهای فصلی امکان صدور پروانه و مجوز بهره برداری وجود ندارد.
کرامت جوکار افزود: این اداره و دیگر دستگاه های اجرایی مرتبط با این کشاورز همکاری لازم دارند و درخواست های وی را به اطلاع مسئولان ذیربط رسانده اند.
روستای احمدحسین از توابع بخش مرکزی شهرستان گناوه در استان بوشهر واقع است.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.