به گزارش ایرنا، غلامرضا خمیسی پور روز دوشنبه در آیین تقدیر از پژوهشگران برتر مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌ فارس بوشهر افزود: یکی از جلوه های این خودکفایی امروز در بحث سلامت و پزشکی دیده می شود که با همت دانشمندان ایرانی امروز در بسیاری از زمینه ها به خودکفایی رسیدیم.
وی بیان کرد: با توسعه تحقیقات بالینی دانشمندان این دانشگاه به مرحله تولید داروهای استراتژیک در مرکز رشد دست یافتند.
خمیسی پور گفت: دانشمندان در مرکز پژوهش‌های بالینی علاوه بر بحث مقاله ‌نویسی می‌ توانند با تحقیق های گسترده خود تاثیر تحریم ظالمانه در بحث پزشکی را پاسخ مناسب دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان بوشهر گفت: پژوهش باید هدفمند و با رویکرد برطرف کردن مشکلات جامعه انجام شود.
سعید کشمیری افزود: پژوهش‌های هدفمند باعث تولید محصول و کارآفرینی می ‌شود و امروز پژوهشگران جوان این استان با اعتماد به نفس و خودباوری مسیر تحقیق و پژوهش را طی می کنند.
وی بیان کرد: عملکرد موفق مرکز پژوهشی در مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر در این چند سال اخیر نشان از اهتمام ویژه پژوهشگران به موضوع تحقیق و پژوهش دارد.
کشمیری افزود: چند محصول مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر که باعث توقف فوری خونریزی می ‌شود بزودی وارد بازار خواهد شد.
سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌ فارس بوشهر گفت: باید به پژوهش به‌عنوان ابزاری برای رسیدن به هدف و حل مشکلات نگاه کنیم نه اینکه فقط پژوهش را هدف قرار دهیم.
عاطفه اسفندیاری افزود: برای اینکه مدیریت موفقی داشته باشیم نیاز به استفاده از شواهد و اطلاعات دقیق درتصمیم‌ گیری‌های بالینی و مدیریتی داریم که این امر نیازمند همراهی و همکاری استادان پژوهشگر است.
اسفندیاری اظهار داشت: تعیین اولویت‌های پژوهشی و تشکیل هسته‌های مطالعاتی و پژوهشی مختلف ازجمله برنامه‌های پیش رو در مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌ فارس بوشهر است.
رئیس مرکز تحقیقات طب گرمسیری و عفونی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: امیدواریم تحقیقاتی که در دست اقدام داریم به تحقیقات عملیاتی و منجر به تولید محصول شود.
کتایون وحدت اظهار داشت: در زمان حاضر یک پژوهشکده، چهار مرکز تحقیقات و یک مرکز رشد در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر وجود دارد که همه آنها در حال انجام پژوهش‌هایی هستند که از آن تحقیقات خام و اولیه فراتر رفته و شکل رشد یافته تری به خود گرفته است.
وی تاکید کرد: تحقیقات بالینی تنها مختص یک بیمارستان نیست بلکه همه درمانگاه‌ها و مراکز بهداشتی را شامل می‌شود و اگر یک سیستم کامل ثبت مراجعه بیماران و مستندات خوبی داشته باشیم همه داده‌های موردنیاز قابل‌ جمع آوری است.
رئیس مرکز تحقیقات طب گرمسیری و عفونی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دستاوردهایی که انجمن‌های اروپایی منتشر می‌کنند از تحقیقات بالینی نشات ‌گرفته که ما نیز می ‌توانیم با انسجام و جمع‌آوری اطلاعات به این مهم برسیم.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.