کیانوش کازرونی روز شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: همچنین 290 سرپرست خانوار روستایی از مزایای بازنشستگی قبل از موعد، ازکارافتادگی و مستمری فوت در این استان استفاده می کنند.
وی بیان کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی برای خدمات رسانی به روستائیان و عشایر است که در سال 1384 با مصوبه هیات وزیران تاسیس شده است.
کازرونی اضافه کرد: هدف از راه اندازی صندوق بیمه اجتماعی و کشاورزی روستائیان و عشایر جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، تعمیم پوشش بیمه ای و پویایی تولید است.
کازرونی ادامه داد: همه کشاورزان غیر ساکن در روستا که دارای سن بالای 18 سال باشند می توانند بیمه اجتماعی شوند و درآینده از مزایای مستمری باز نشستگی، از کار افتادگی و مستمری بازماندگان شامل خود بیمه شده یا خانواده بهره مند شوند.
وی اظهار داشت: کشاورزان با مراجعه به همه کارگزاری هایی که در روستاها و شهرستان ها مستقر هستند می توانند به عضویت صندوق در آمده و از مزایای صندوق استفاده کنند.
وی اظهار کرد: همچنین همه روستائیان و کشاورزان غیر ساکن در روستا با داشتن 65 سال سن و سابقه 15سال پرداخت حق بیمه بازنشسته می شوند و معادل دو سوم درآمد آنها، حقوق و مسستمری دریافت می کنند.
کازرونی یادآور شد: پرداخت حق بیمه معادل 15درصد سطح درآمد انتخابی است که 5 درصد بیمه شده و 10درصد دیگر را دولت پرداخت می کند.
کازرونی با بیان اینکه طرح صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستایی و عشایری از سال 1389 در استان بوشهر اجرایی شده است افزود: از این شمار پنج هزارخانوار زیرپوشش نهادهای حمایتی قرار دارند.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه برخی از روستائیان و عشایر تاکنون زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی و کشاورزی روستائیان و عشایر قرار نگرفته اند برای فراگیری و بهره مندی جامعه هدف از مزایای این بیمه همکاری فرمانداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها در استان بوشهر ضروری است.
کازرونی در باره بسته حمایتی دولت به اقشار کم درآمد گفت: براساس تصمیم دولت برای حمایت ازاقشار کم درآمد، بسته معیشتی 2 میلیون ریالی به حساب 100هزار خانوارمستمری بگیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سراسر کشور واریز شده است که در این ارتباط 290 خانوار مستمری بگیر استان نیز از این خدمات بهره مند شدند.
وی افزود: با توجه به پیشنهاد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تخصیص بسته معیشتی به همه بیمه شدگان فعال این صندوق انتظار می رود این مبلغ بزودی به بیمه شدگان پرداخت شود.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.