به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر افزود: شاه کلید مقابله با آسیب های اجتماعی به ویژه در بخش مواد مخدر ارائه آموزش های لازم به جامعه هدف است.
وی بیان کرد: باتوجه به اینکه در حوزه مواد مخدر، درمان مقوله ای هزینه ‌بر و بازگشت به زندگی اولیه نیز خیلی سخت است پیشگیری از راه ارائه آموزش‌های لازم کمترین هزینه و بیشترین بازدهی را به دنبال دارد.
گراوند ادامه داد: دستگاههای ذیربط با تدوین برنامه جامع آموزشی در بحث طلاق و اعتیاد با این آسیبهای اجتماعی مقابله کنند.
استاندار بوشهر گفت: ستاد اقامه نماز و سایر دستگاه‌های ذیربط با شیوه‌های جذاب، زمینه جذب جوانان به سمت نماز را فراهم کنند و این مهم باید با برنامه‌ریزی دقیق و علمی انجام شود.
گراوند یادآورشد: میزان کشفیات 9 ماه سالجاری نسبت به پارسال 17 درصد رشد داشته که استان در این بخش جزو استان‌های برتر کشور است.
وی گفت: دستگاه‌های مسئول در حوزه مقابله با مواد مخدر در بخش مالی و سایر بخشهای دیگر نیاز به حمایت و پشتیبانی بیشتری دارند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهرنیز گفت: از اول سال تاکنون با شناسایی و متلاشی‌ کردن ۴۴ باند حرفه‌ای ۱۸.۵ تن مواد مخدر در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 16.5درصد رشد نشان می دهد.
ارسطو ترکمان منش افزود: از این میزان مواد مخدر سه هزار و 750 تن در عملیات مشترک با ماموریت استان‌های همجوار و 9 هزار و 680 کیلوگرم به وسیله نیروی انتظامی کشف شده است.
وی اظهار داشت: همچنین سه هزار و 10 کیلوگرم به وسیله سربازان گمنام امام زمان (عج)، 2هزار و 683 کیلوگرم سازمان اطلاعات سپاه، هفت کیلوگرم در گمرک بوشهر و سه هزار و 120 کیلوگرم به وسیله دریابانی کشف شده است.
وی اظهار داشت: از مجموع مواد مخدر کشف شده بیش از 12.3 تن آن در حوزه دریا بوده که نسبت به سال قبل 56 درصد افزایش نشان می دهد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: امسال 2 هزار و 464 نفر متهم مرتبط با جرایم مواد مخدر دستگیر و 25 خودرو حامل مواد مخدر توقیف شده است.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.