به گزارش ایرنا، نادر تمیمی روز پنجشنبه در بازدید خبرنگاران از تاسیسات شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر که با مشارکت سازمان بسیج رسانه این استان برگزار شد افزود: در اجرای طرح 'فهام' (فراسامانه هوشمند اندازه گیری و مدیریت انرژی) تا پایان سال جاری مابقی کنتورهای مشترکان دیماندی استان بوشهر نصب می شود.
وی اضافه کرد: دیماندی ها، مشترکانی هستند که بالای 30 کیلووات برق مصرف می کنند که واحدهای صنعتی و کشاورزی از آن جمله است.
تمیمی ادامه داد: ارتقای بهره وری، کاهش تلفات انرژی و فراهم کردن بستر مناسب برای مدیریت بار و مصرف مشترکان برق از مهمترین مزایای طرح فهام است.
وی اظهارداشت: بیشترین مصرف برق استان بوشهر در بخش خانگی است و این استان اکنون رتبه نخست کشور را در این بخش به خود اختصاص داده است.
تمیمی بیان کرد: این میزان مصرف بالا ضرورت فرهنگ سازی اجتماعی برای کاهش مصرف برق را بیش از پیش ضرورت بخشیده است.
وی یادآور شد: نرخ برق نسبت به سایر اقلام مصرفی سبد خانوار بسیار پایین است و این عاملی است که بیش از پیش به افزایش مصرف برق در بین مشترکان خانگی دامن می زند.
تمیمی در ارتباط با چشم انداز 8080 شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: براساس این افق تا پایان سال 1405 میزان خاموشی های مشترکان در سال به 80 دقیقه، تلفات برق به هشت درصد و میزان مراجعه حضوری مشترکان برق باید به صفر برسد.
وی بیان کرد: در ارتباط با میزان مراجعه های مردمی با اقدام های صورت گرفته شاهد کاهش خوبی هستیم ولی تا رسیدن به شرایط ایده آل همچنان فاصله داریم.
مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت های شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: سالانه 400 هزار تماس تلفنی با مرکز فوریت های این شرکت برقرار می شود که اوج این تماس ها در مواقع باران و توفان و خاموشی های تابستان است.
آرش پور بهی افزود: این مرکز در بوشهر با هشت نفر نیروی ثابت بصورت شبانه روزی پاسخگوی مشترکان است و در صورت نیاز تا 28 نفر قادر به پاسخگویی در این مرکز هستند.
وی اظهار داشت: اکنون با پیشرفت های صورت گرفته در شرکت برق استان بوشهر 90 درصد تعمیرات با خط گرم و بدون اعمال خاموشی برای مشترکان صورت می گیرد که این مهم در کاهش تماس های مردمی با مرکز فوریت برق نقش شایانی ایفا کرده است.
مسئول سازمان بسیج رسانه استان بوشهر گفت: در جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان بوشهر از آثار برتر رسانه‌ها در حوزه آب و برق تجلیل می‌شود.
عبدالله نجفی افزود: شورای سیاست گذاری بسیج رسانه با هدف خدمت به مردم و نقش آفرینی در مسیر توسعه استان دو موضوع مهم استانی در حوزه آب و برق در دستور کار خود قرار داده است.
وی ادامه داد: رسانه‌ها باید علاوه بر بیان کمبودها موجود و انتشار خدمات ارگان‌ها و سازمان‌ها برای فرهنگ سازی گام های موثری بردارند.
نجفی با اشاره به چالش‌های برق و آب استان بوشهر بویژه در فصل گرما بیان کرد: رسانه ها در تابستان گذشته همراه با مردم و همگام با مسئولان برای رفع چالش های بزرگ آب و برق در استان خدمات موثری داشته اند.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.