به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند شنبه شب در آیین آغاز پخش 130 مستند تلویزیونی شهدای مدافع حرم سراسر کشور در روستای باشی شهرستان تنگستان بوشهر افزود: سران استکبار برای مقابله با ایران به عنوان پایگاه روشنگری خاورمیانه برنامه های مختلفی از جمله جنگ هشت ساله، تحریم و توطئه های مختلفی را طراحی کردند اما این دسیسه ها نه تنها مانع پیشروی انقلاب اسلامی نشد بلکه مایه قدرت آن نیز شده است.
وی بیان کرد: حضور جوانان غیور این سرزمین در عرصه های مختلف و نثار خون هزاران شهید، ایثار جانبازان و آزادگان باعث شد نه تنها این نظام تضعیف نشود بلکه پایگاه و قدرت نظام جمهوری اسلامی نیز بیشتر شد.
وی اظهار داشت: آنها با طراحی گروه تروریستی داعش توطئه جدیدی علیه تضعیف پایگاه مقابله با اسرائیل به عنوان جرثومه فساد را طراحی کردند که به زعم خودشان اگر سوریه و عراق سقوط کند در گام بعدی به سمت تضعیف جمهوری اسلامی حرکت کنند.
گراوند ادامه داد: اما جوانان مسلمان این سرزمین با تاسی از شهدای کربلا و هشت سال دفاع مقدس آستین همت را بالا زدند و برای دفاع از اسلام جان خود را نثار کردند.
وی یادآور شد: در شرایطی که ما در روستای باشی شهدای گرانقدرمان را گرامی می داریم سربازان کفر به برکت خون شهدا و ایثار خانواده های آنان با سرافکندگی وذلیلانه خاک سوریه را ترک می کنند.
استاندار بوشهر گفت: این ذلتی که دامنگیر آمریکا و سردمدارانی که برای تضعیف ایران و کشورهایی که مقابل اسرائیل بودند به برکت وجود شهدای ما سربلند و دشمن سرافکنده است.
وی اضافه کرد: به تصور دشمن ملت ایران امسال جشن پیروزی 40 سالگی انقلاب را برگذار نمی کند ولی به کوری چشم آنان امروز در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی از ایثار گری ایثارگران و شهدا رونمایی می کنیم.
گراوند گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی با اقتدار با پشتیبانی مردم و مسئولان در امنیت کامل برنامه 40 سالگی انقلاب را تدارک می بیند.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: استقلال و آزادی نشات گرفته از خون شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس است و امروز نیز شهدای مدافع حرم در بیرون از مرزها به بشریت آموختند که نباید زیر یوغ ذلت باشیم.
سردار علی رزمجو افزود: خالص ترین فرزندان این ملت را شهدا تشکیل می دهند که با خون خود از آرمان های امام راحل، انقلاب و رهبر معظم انقلاب نه تنها در مرزهای داخلی بلکه در بیرون از مرزهای جمهوری اسلامی با عنوان مدافعان حرم دفاع کردند.
وی یادآور شد: خون شهیدان مدافع حرم دشمنان انقلاب اسلامی را به بازدارندگی هدایت و بدون تردید انقلاب اسلامی و یاران انقلاب در هر نقطه ای از دنیا آماده دفاع ازعزت و شرف مسلمانان هستند.
رزمجو گفت: دشمن در قالب طراحی داعش و گروه های تکفیری تلاش کرد پس از سقوط سوریه و عراق به سمت مرزهای جمهوری اسلامی حمله برد این درحالی است که از قدرت و شجاعت جوانان ایرانی که آنها را در پشت خاکریزها زمین گیر کرد، غافل بودند.
وی افزود: ایثار، شهادت، صبر و استقامت مهمترین پیام شهدای مدافع حرم بود.
در این آئین ضمن تقدیر از خانواده شهدای مدافع حرم استان بوشهر شهید محمد احمدی جوان و عید محمد رضایی از مستند این دو شهید و یکی از فرستنده های پرقدرت رادیویی استان بوشهر با نام شهید احمدی جوان رونمایی شد.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.