رئیس اداره حفاظت محیط زیست دشتی استان بوشهر روزسه شنبه درگفت وگو با ایرنا اظهارداشت: هیاتی متشکل از40 کوهنورد از این شهرستان و شیراز با هماهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر به سمت گنبد نمکی پیاده روی و در طول مسیر نسبت به پاکسازی و جمع آوری زباله در مسیر کوهپیمایی اقدام کردند.
مصطفی رشیدی افزود: کوه نمک یک اثر بی نظیر در ایران و منطقه است و سالم و پاک نگهداشتن آن وظیفه همه شهروندان و بویژه کوهنوردان و همه گردشگران داخلی وخارجی است.
وسعت کوه نمک که یکی از منحصر به فرد و زیباترین مناطق زیست محیطی و گردشگری در استان بوشهر و کشور است بیش از سه هزار و 666 هکتار است و حداکثر ارتفاع قله آن یکهزار و 490 متر و حداقل ارتفاع آن از سطح دریا نیز 70 متر است.
تشکیل این گنبد های نمکی از شمال غربی به جنوب شرقی بوده و از سمت غرب به روستای گنخک شهرستان دشتی و روستای جاشک شهرستان دیر کشیده شده و از سمت شرق از روستای باغان تا روستای درویشی دشتی ادامه دارد.
راه های دسترسی به گنبد نمکی یکی از فاصله سه کیلومتری پس از روستای گنخک از طریق جاده خاکی معدن قدیمی سنگ نمک و دیگری پس از پل روستای کردلان جاده خاکی تا کوهپایه های گنبد می رسد.
اثر طبیعی ملی کوه نمک در شهرستان های دشتی و دیر استان بوشهر و در فاصله 150 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
6043/7206
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.