به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های این هفته نماز جمعه افزود: مسئولان جوانان این استان را فرزندان خود بدانند و نسبت به فراهم کردن زمینه اشتغال آنها احساس مسئولیت کنند.
وی بیان کرد: توجه مسئولان به مشکلات مردم یک مطالبه مردمی است و کارگزاران باید به این اصل توجه داشته باشند.
صفایی بوشهری اظهار داشت: پرداخت تسهیلات لازم برای اجرای طرحهای اشتغال روستایی و کارآفرینی از جمله کارهای خوب و مهم دولت به شمار می رود.
وی ادامه داد: در همین راستا مسئولان استانی در راستای تدوین سند چشم انداز کارآفرینی، ایجاد تعاونی، تسهیلات لازم و حمایت از تولید اقدام کنند.
امام جمعه بوشهر ادامه داد: بعد از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی امروز نباید بیکاری از جمله مشکلات این جامعه به شمار آید.
وی با اشاره به سالروز کشف حجاب به فرمان رضا خان گفت: عفاف به معنی خویشتنداری و حجاب به معنی حفظ خود از ارتکاب حرام به خصوص حرام جنسی و پوشیدگی انسان براساس موازین الهی و اسلامی است.
صفایی بوشهری یادآور شد: زن بعنوان اساس جامعه باید دارای حریم و حرمت باشد و حجاب و عفاف می تواند حافظ این حریم باشد.
وی ادامه داد: حجاب و عفاف در محیط اسلامی جزو ضرورتهای دینی و حافظ تحکیم و سلامت جامعه است و همه مذاهب اسلامی برآن تکیه دارند برهمین اساس باید این مساله مهم در جامعه نهادینه شود.
امام جمعه بوشهر گفت: یکی از قوانین سیاسی اسلامی عدم سلطه پذیری است براین اساس هیچ کشور اسلامی نمی تواند زیرسلطه یکی از کشورهای کافر باشد.
صفایی بوشهری تاکید کرد: این یک قانونی سیاسی اسلامی است و اگر گروهی و حزبی به دنبال این سلطه پذیری باشد مرتکب حرام و گناه سیاسی شده است.
وی از اقدام پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی در ارائه خدمات پزشکی به 2 روستای استان بوشهر تقدیر کرد و بر ضرورت خدمت رسانی مسئولان به آحاد مردم تاکید کرد.
6047/605
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.