به گزارش ایرنا، محمدباقر گله گیر روز چهارشنبه در بازدید از تجهیز کارگاه این طرح افزود: این طرح در جلوگیری از هدر رفت و ذخیره سازی آب های بالادست نقش بسیار اثرگذاری ایفا و بخش کشاورزی را متحول خواهد کرد.
وی گفت: در مرحله بهره برداری از زمین های پایین دست طرح سد دره امیری که در نزدیکی روستاهای گزلوری، مظفری شمالی، خواجه گیر، مال شهاب، بنه احمد، باباحسنی شمالی و جنوبی، شیخ زنگی و بویرات قرار دارد ، برای اولین بار کشت محصولات کشاورزی بصورت آبی انجام خواهد شد که در بهبود فضای کسب و کار و اشتغال پایدار این مناطق کمک شایانی خواهد کرد.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دیلم افزود: باتوجه به اینکه سیاست و رویکرد دولت در این شهرستان استفاده حداکثری از ظرفیت های بالقوه است از ساکنان در جوار طرح احداث سد دره امیری انتظار داریم در روند اجرا و تکمیل بموقع آن همکاری کنند.
وی اظهارداشت: دولت تلاش وافری برای مطالعه کامل دره های مستعد برای طرح های آبخیزداری در این شهرستان دارد که می تواند زمینه ساز توسعه روستاها باشد.
گله گیر افزود: در سال جاری چهار میلیارد ریال اعتبار برای مطالعه 2 دره دیگر این شهرستان شامل برد ( BARD) در روستای کنارکوه و بخشی از حوزه بالادست بخش امام حسن اختصاص یافته است.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دیلم از ساکنان در جوار این سد خواست تا با مشارکت و همکاری جانبه خود با مجریان به روند سرعت بخشی و تکمیل آن اهتمام جدی ورزند.
شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر دارای زمین های مستعد کشاورزی است.
6043/6164/7215
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.