به گزارش ایرنا، سکینه الماسی روز پنجشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بوشهر در حضور وزیر کشور با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی، تبریک میلاد مسیح و گرامیداشت حماسه 9 دی اظهار داشت: در راستای تامین زیرساخت شهرستان های جنوبی استان بوشهر سند عمرانی این حوزه تنظیم و در قالب آن 313 پروژه با 6 هزار و 360 میلیارد ریال اعتبار برای اجرا در مدت پنج سال تعریف شده است.
وی بیان کرد: از این شمار پروژه 167 مورد عملیات اجرایی آن آغاز شده که 60 پروژه آن تکمیل شده است.
الماسی ادامه داد: پیش بینی شده با تکمیل این پروژه‌ها تحول عظیمی در حوزه زیرساختی جنوب استان بوشهر ایجاد و محرومیت ها و کمبودهای زیرساختی های آن پوشش داده شود.
وی اضافه کرد: با حمایت وزیر کشور سه روستای بیدخون، بهارستان و چاه مبارک به شهر و سیراف نیز به بخش ارتقا پیدا کرده که همراهی هیات دولت در این زمینه قابل تقدیر است.
الماسی گفت: شهرداری چاه مبارک راه اندازی شده و در ارتباط با روستاهای بیدخون، بهارستان و بخش سیراف نیز انتظار داریم تا دهه فجر روند تشکیل آنها فراهم شود.
وی در ارتباط با حمایت های صورت گرفته از زنان سرپرست خانوار نیز گفت: با گرفتن مصوبه در شورای عالی راهبردی کشور خرید صنایع دستی زنان سرپرست خانوار و افراد کم بضاعت در پتروشیمی‌ها به عنوان هدایای آنها فراهم شود.
الماسی اظهار داشت: برای توانمندسازی جوانان در شرکت‌ها و پتروشیمی‌های جنوب استان بوشهر دوره ای 6 ماهه برگزار شده و دوره کاروزی آنها نیز طی 6 ماه آینده اجرایی می شود.
وی افزود: در این راستا شمار قابل توجهی از افراد آموزش دیده جذب شرکت های مستقر در جنوب استان بوشهر شدند.
الماسی در ادامه با ضرورت حمایت از گوجه کاران استان بوشهر گفت: این استان قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل کشور است و انتظار داریم با هدف حمایت از کشاورزان گوجه کار زمینه صادرات این محصول به خارج از کشور فراهم شود.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.