به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این آیین گفت: صنعت کشتی سازی در عرصه اقتصاد دریا نقش فوق العاده راهبردی ایجاد می کند.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: دریا یک جغرافیای حیاتی در تمامی عرصه های زیست اقتصادی، فرهنگی، امنیتی، اجتماعی و سیاسی است.
وی بیان کرد: مقوله دریا و دریانوردی در حوزه سطح و زیر سطحی نیز مقوله دیگر راهبردی است و چنانچه مدیریت دریا در یکی از اضلاع خوددچار نقص و ضعف شود آن کشور اقتدارش دچار وابستگی در عرصه بین المللی خواهد شد.
صفایی بوشهری ادامه داد: بازسازی زیرساخت فضای حوزه کاری شرکت کشتی سازی یکی از مهم ترین عوامل حیات این نوع سازمان ها و نهادهای فنی و ملی است.
وی بیان کرد: تولید راهبردی شناورهای زیرسطحی و سطحی نوین برای کشور ضرورت است و چنانچه در عرصه دانش، تولید و مدیریت کوتاهی شود آن کشور در ضلع این دانش دچار ضعف می شود.
صفایی بوشهری گفت: ایران در حوزه خودکفایی و تولید دانش بنیان کشتی و تولید شناورهای زیرسطحی عرصه نظامی پیشرفت های خوبی در این چند سال داشته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شرکت کشتی سازی بوشهر با زیرساخت 50 ساله خود به میزان 2 برابر عمر زیرساخت های فضای کرانه بین المللی در عرصه اقتدار، تولید ثروت، خودکفایی سابقه فعالیت دارد.
صفایی بوشهری اظهارداشت: محصول کار و تلاش متخصصان بومی این شرکت در قالب سکوها در حوزه نفت و گاز پارس جنوبی بخوبی قابل مشاهده است.
وی اظهار داشت: ترانزیت دریایی به عنوان صنعتی حیات بخش در عرصه مدیریت تولید شناور و استفاده از اقتصاد تولید کشتی اکنون به عنوان یکی از پردرآمدترین صنعت هاست و باید از ثروت این تولید ژئواستراتژیک دریا و محصولات دانش بنیان آن استفاده و ایجاد اشتغال شود.
صفایی بوشهری بیان کرد: شرکت صنایع دریایی ایران یک مجموعه جهادی، دانش بنیان و ولایی در مقوله های استراتژیک و صنعت کشتی سازی است.
وی افزود: شرکت کشتی سازی بوشهر با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در عرصه فکر، مدیریت، تولید حماسه اقتصادی در بوشهر رقم زدند.
در این آئین پروژه نوسازی حوضچه تعمیراتی، سیستم بالابر کارخانه و لایروبی حوضچه شرکت صنایع دریایی ایران در بوشهر با90 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری به بهره برداری رسید.
شرکت صدرا در بوشهر هم اکنون در زمینه ساخت سکوی های دریایی و ساخت و تعمیر کشتی فعالیت دارد و زمینه اشتغال هزاران نفر را فراهم کرده است.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.