به گزارش ایرنا، حسام منصوری مطلق روز سه شنبه درجلسه کمیته پسماند این شهرسان افزود: رهاشدن زباله های عفونی و غیرعفونی در محل پسماند این شهر باعث اعتراض و گلایه مندی کشاورزان منطقه و ساکنان روستاهای ساحلی شده و سلامتی آنان را به مخاطره می اندازد.
وی اظهارداشت: باتوجه به بارندگی های اخیر و پیشرو ، زباله های عفونی به سمت زمین های کشاورزی و ساحل سرازیر می شود که تبعات و عوارض خطرناک زیست محیطی دربرخواهد داشت.
معاون امورعمرانی فرمانداری گناوه ادامه داد: گزارش هایی که در کمیته پسماند توسط دستگاه های مرتبط ارایه می شود باید منطبق با واقعیت ها باشد.
وی با بیان اینکه شهرداری در قبال مسایل و مشکلات سایت پسماند نمی تواند به تنهایی معجزه ای کند، گفت: در مورد مسایل و مشکلات سایت پسماند نباید دنبال مقصر بگردیم بلکه همه متولیان امر در این زمینه سهیم هستند و باید آن را بپذیریم.
منصوری مطلق اظهارداشت: اعضای کمیته پسماند هفته ای یک بار از سایت پسماند شهر بازدید کنند و درصورت مشاهده هرگونه ضعفی به فرمانداری و شهرداری اطلاع دهند.
وی گفت: ورودی های شهر گناوه بویژه سمت روستای گشویی و محور کمربندی به سمت مرقد سیدرضا بدلیل دپوی نخاله های ساختمانی حالتی نازیبا دارد و درخور و شان مردم نیست که باید هرچه زودتر این مناطق پاکسازی و ساماندهی شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست و دبیر کمیته پسماند گناوه گفت: این نشست با دستور کار پیگیری مصوبه های جلسه قبل، ساماندهی محل دفن زباله و نخاله های ساختمانی گناوه و ریگ برگزار شده است.
محمد تولیده افزود: محل دفن زباله شهر گناوه هر از گاهی دچار آتش سوزی می شد که این موضوع دیگر رخ نمی دهد و برطرف شده است.
وی گفت: ساماندهی کارگران و استفاده از تور برای جلوگیری از ریختن زباله های حمل شده خودروها از شهر به سایت پسماند ضروری است و باید انجام شود.
معاون اجرایی شهرداری گناوه گفت: برای دفن زباله های عفونی در سایت پسماند مکانی درنظر گرفته شده است.
کرامت الله طاهری افزود: تحویل مواد قابل بازیافت خانگی توسط شهروندان در دستور کار قرار گرفته که در این ارتباط 4 کانکس مستقر و در قبال ارایه آن تشویق خواهند شد.
دکتر محمدجواد طاهری رئیس بیمارستان سوانح سوختگی چرومی گناوه گفت: زباله های عفونی این بیمارستان بطور کامل امحا و سپس به سایت پسماند منتقل می شود و باید بموقع دفن شوند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.
6164/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.