به گزارش ایرنا، حسام منصوری مطلق روز چهارشنبه در دومین نشست کمیسیون حل اختلاف این شهرستان با مالکان سایت ایران خودرو افزود: نزدیک به 7 سال است که تعدادی از شهروندان زمین هایی را در این نقاط خریداری کرده اما با محدودیت های قانونی برای ساخت و ساز روبرو شدند.
وی اظهار داشت: شناخت نداشتن با مجموعه قوانین و مقررات در حوزه شهرسازی و امور ساختمانی از دلایل عمده بروز این مشکلات است.
منصوری مطلق یادآور شد: روزانه شمار زیادی از شهروندان که با زحمات زیاد قطعه زمینی را دراین نقطه خریداری کرده به فرمانداری مراجعه و ادعا می کنند شهرداری مجوز ساخت و ساز صادر نمی کند.
وی گفت: به منظور حل مشکل بوجود آمده با هماهنگی فرماندار و دیگر دستگاه های مسئول، تصمیم گرفته شد که کمیسیون حل اختلاف شهرداری با مالکان زمین های یادشده تعامل و با نظر مساعد توافق صورت گیرد.
معاون امورعمرانی فرمانداری گناوه افزود: در این نشست تصویب شد 2 کارشناس از طرف شهرداری و مالکان و یک کارشناس مرجع بی‌طرف دادگستری اراضی مورد اختلاف را نرخ گذاری کنند و در مدت یک هفته بر اساس توافق صورت گرفته حق سهم شهرداری مبادله شود.
منصوری مطلق بیان کرد: با توافق صورت گرفته مشکل شهروندان که دارای پلاک زمین مسکونی بوده و برای ساخت و ساز محدودیت دارند بزودی بر طرف خواهد شد.
شهردار گناوه گفت: شهرداری با دید مثبت به این موضوع نگاه می کند و با ملاک قرار دادن قانون، آن را حل خواهد کرد.
ماشاالله احمدی با تاکید بر رعایت حقوق شهرداری و شهروندان افزود: در سنوات قبل و دوره مسئولیت شهرداران وقت تخلفاتی صورت گرفته که باعث بوجود آمدن این مشکل شده اما تلاش می کنیم با نظر مساعد این اختلاف طولانی مدت برطرف شود.
وی اظهارداشت: موظف هستیم تا جایی که به حق و حقوق شهرداری و منافع عمومی اجحاف نشود در حل مشکلات مردم پیشقدم باشیم.
شهر گناوه مرکز شهرستان گناوه 70 هزارنفر از جمعیت 103 هزارنفری این منطقه را درخود جای داده است.
6164/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.