به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز شنبه به مناسبت 20 اکتبر روز جهانی مراقبت پرواز در جمع کارکنان اداره کل فرودگاه‌های استان و تیم های حفاظت پرواز بوشهر افزود: مجموعه حفاظت و مراقبت از پرواز فرودگاه‌ها، چشمان بیداری هستند که با دانش و تکنولوژی، امنیت مطلوب پرواز را فراهم می‌ کنند.
وی بیان کرد: امروزه سفر با هواپیما به عنوان ایمن ترین نوع مسافرت شناخته می شود و این امنیت در گرو دقت نظر کارکنان امنیت و مراقبت از پرواز است.
استاندار بوشهر اضافه کرد: تامین امنیت مسافران در پرواز، کاری ارزشمند است که نیروهای این بخش از جان خود برای امنیت مردم و مسافران مایه می‌ گذارند.
گراوند با اشاره به تحولات صورت گرفته در فرودگاه‌های بوشهر تاکید کرد: فرودگاه بوشهر می تواند پروازهای غیرمسافری را فراتر از فرودگاه های سایر استان ها بر عهده بگیرد.
مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر با اشاره به وجود 6 فرودگاه در استان بوشهر گفت: پروژه های فرودگاهی در یکسال گذشته به صورت مطالعاتی و با استانداردهای لازم اجرایی شده است.
کمال دهقان منشادی افزود: پروژه زهکش و فاضلاب فرودگاه بوشهر با 30 میلیارد ریال بزودی به مناقصه می رود و برای تکمیل ساختمان پلیس و سپاه فرودگاه 25 میلیارد ریال هزینه می شود.
وی بیان کرد: امسال پروژه دیوار فرودگاه گناوه با 23 میلیارد ریال و شبکه گاز فرودگاه بوشهر 10 میلیارد ریال اعتبار اجرا می شود.
مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر با اشاره به وضعیت فرودگاه جدید بوشهر بیان کرد: با حمایت های استانداری اقدام های مناسبی انجام شده و مراحل این پروژه در دست انجام است.
دهقان منشادی اضافه کرد: سال گذشته چهار هزار و 437 پرواز از فرودگاه‌های استان بوشهر انجام و 650 هزار مسافر در استان جابه جا شدند.
وی ادامه داد: پروازهایی که از فرودگاه بوشهر انجام می شود به 6 مقصد تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، خارگ و اهواز است.
مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر با بیان اینکه در یکسال گذشته 15 میلیارد ریال برای بهسازی وضعیت فرودگاه بوشهر هزینه شده است گفت: با احداث پارکینگ جدید به وسعت 23هزار مترمربع در فرودگاه بوشهر با احتساب ظرفیت پارکینگ قدیمی امکان پارک 6 هواپیما در این فضا فراهم شده است.
دهقان منشادی در مورد باند فرودگاه بوشهر گفت: فرودگاه بوشهر دارای 2 باند موازی چپ و راست با چهار هزارو 700 متر طول و 320 هکتار وسعت است که یکی از بلندترین باند فرودگاهی در خاورمیانه به حساب می آید.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.