به گزارش ایرنا، سید کمال الدین شهریاری روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر افزود: بالا رفتن نرخ ارز که در چنده ماه گذشته رخ داده می تواند فرصت های بسیار زیادی دربر داشته باشد.
وی بیان کرد: اقتصاد و بازار تنها در ثبات و آرامش رشد و و توسعه پیدا می کند و تلاطم در این عرصه به اقتصاد ضربه می زند.
نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس اظهار داشت: مشکل اصلی امروز در اقتصاد کشور بی ثباتی در تصمیم ها، مقررات و دستورالعمل ها و وجود برخی تناقض هاست.
شهریاری، با اشاره به مزیت های بالا رفتن نرخ دلار در چین گفت: در این کشور در مقطعی با هدف کمک به ناقتصاد ارزش دلار را نسبت به یوآن ( واحد ارزی چین) افزایش دادند.
وی تاکید کرد: افزایش نرخ ارز بهاری برای رشد تولید و صادرات است زیرا تولید پایدار صادرات محور است.
شهریاری بیان کرد: تولیدی که تنها متکی به مصرف داخلی است در آینده محکوم به شکست می شود.
نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس گفت: برای کنترل بازار صادرات و تعادل در بازارهای داخلی کشور تنها یک عامل باید دخالت داشته باشد که آن هم تعرفه است.
شهریاری افزود: برای نمونه در سال گذشته از طریق ایجاد تعامل در بین برخی دستگاه های ذیربط زمینه صادرات گوجه فرنگی را به خارج از کشور فراهم کردیم ولی اکنون در عین بی تدبیری گوجه فرنگی در مرز برگشت داده شده و این چیزی جز ضرر هنگفت برای گوجه کاران دربرندارد.
وی بیان کرد: اینکه گوجه فرنگی در خارج از مرزها تا مرز 100 هزار ریال قابلیت فروش دارد را تنها محدود به عرضه در بازارهای داخلی با قیمت 20 هزار ریال کنیم اجحافی بزرگ در حق گوجه کاران است.
شهریاری تاکید کرد: در چنین شرایط وضع تعرفه بر صادرات بهترین ابزار ممکن برای کنترل وضعیت بازار فروش محصول گوجه فرنگی است.
وی در بخش دیگری ازسخنان خود اظهار داشت: وقتی جمعیت جهان در هر 25 سال 2 برابر می شود این موضوع در کنار وجود زمین، دریا و آب ثابت ایجاب می کند که به جای صید سنتی به سمت آبزی پروری حرکت کنیم.
شهریاری افزود: مدیریت ذخائر از کارهای ضروری شیلات است که باید نسبت به آن توجه ویژه و لازم را داشته باشد.
وی گفت: فعالیت لنج ها مربوط به دوره قاجاریه است و با گذشت این همه سال نباید زندگی ساحل نشینان وابسته به حرکت این لنج های قدیمی باشد بلکه باید آنها به سرمایه گذاری در طرح های پرورش میگو و ماهی در قفس ترغیب کرد.
شهریاری در ارتباط با سایت پرورش میگوی مند بیان کرد: با توجه به قول هایی که در سال گذشته برای تحقق این مهم داده شده انتظار است این سایت هر چه سریع تر برق رسانی شود.
وی یادآورشد: بخشی اراضی پرورش میگوی دلوار نیز توسط اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر تملک شده که امیدواریم با هدف حمایت از این صنعت در باره این موضوع تصمیم گیری مناسبی لحاظ شود.
7212/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.