به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز شنبه در آئین آغاز سال تحصیلی بیش از 2هزار و 300 دانشجوی نو ورود دانشگاه خلیج فارس بوشهر افزود: تکمیل این پروژه در مجموع نیازمند 120 میلیارد ریال اعتبار است که مابقی اعتبار مورد نیاز پس از تکمیل تامین می شود.
وی بیان کرد: همچنین پیگیری ها برای حل مشکل خوابگاه مورد نیاز دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر از شهریورماه امسال آغاز شده است.
گراوند ادامه داد: اگر بوشهر را پیشرفته و آباد می خواهیم باید به دانشگاه پرداخته و مشکلات آن را برطرف کنیم.
وی اظهار داشت: در این زمینه باید از ظرفیت تمامی دستگاه های اجرایی و اداری استان کمک گرفت تا دانشگاه خلیج فارس بر قله افتخار تکیه بزند.
گراوند تاکید کرد: یکی از رسالت های دانشگاه ترویج فرهنگ مطالبه گری است که در قبال این فرهنگ دستگاه ها نیز باید خود را موظف و مکلف به پاسخگویی بدانند.
وی افزود: نقش دانشگاه در تربیت نیروی انسانی و نسل آینده بی بدیل است که باید بخوبی در جامعه دیده شود.
استاندار بوشهر اظهارداشت: آینده نظام جمهوری اسلامی از آن دانشجویان است و آنها باید بیشترین نقش ممکن را در عمران و آبادانی ایران ایفا کنند.
وی گفت: دانشگاه خلیج فارس یکی از دانشگاه های پرافتخار کشور است که طی چند سال گذشته قدم های بزرگی در حوزه های مختلف برداشته است.
گراوند ادامه داد: با ظرفیت فروانی که این دانشگاه دارد آینده روشن، شفاف و پرامید فراروی آن قرار گرفته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در جامعه ای که زندگی می کنیم آستانه تحمل جامعه پایین است و آموزش و پروش و دانشگاه در حل این مشکل می توانند نقشی پررنگی داشته باشند.
استاندار بوشهر ادامه داد: باید نقد، گفت و گو و مدارا را تمرین کرده و بگذاریم دیگران نیز اظهارنظر کنند.
وی بیان کرد: انجمن اسلامی و بسیج دانشجویی می توانند در قالب برگزاری برنامه های مشترک برای مسائل راه حل بیابند.
گراوند تاکید کرد: اینکه هر کس براساس تشخیص خود صحبت کند و آن را حق مطلق پندارد نمی تواند در جامعه راهی به پیش ببرد.
در حاشیه این آئین از تیم بتن دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر که در شانزدهمین دوره مسابقات کشوری انجمن بتن ایران موفق به کسب مقام نایب قهرمانی شدند، تجلیل شد.
دانشگاه خلیج فارس با حدود هفت هزار دانشجو در 29 رشته کارشناسی، 48 رشته کارشناسی ارشد و 13 رشته دکترا، جهت گیری خود را در حوزه کار آفرینی قرار داده و این دانشگاه از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان پایلوت دانشگاه کار آفرین انتخاب شده است.
7212/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.