به گزارش ایرنا، عباس برزگرزاده روز سه شنبه در نشست ساماندهی سواحل استان بوشهر افزود: شنا یکی از طرح‌های گردشگری دریایی است که در این ارتباط تعیین وضعیت شناگاههای سواحل استان بوشهر ضروری است.
وی بیان کرد: استان بوشهر دارای طولانی‌ترین ساحل در حوزه خلیج فارس است که به فراخور این ظرفیت باید به وضعیت شناگاههای آن اهتمام جدی وجود داشته باشد.
برزگرزاده ادامه داد: برخی از شناگاههای استان به صورت سنتی تعیین شده و دارای آلودگی است که در این ارتباط اجرای طرح سالم سازی شناگاهها ضرورت دارد.
وی تاکید کرد: شناگاه رسمی باید با پرچم آبی علامت گذاری شود و از امکاناتی مانند دوش آب، نجات غریق و تفریحات آبی مجهز باشد.
برزگرزاده با تاکید برعلامت‌گذاری شناگاههای آلوده با نصب پرچم زرد اظهار داشت: برای تعیین وضعیت شناگاههای استان بوشهر باید ستاد ساماندهی سواحل در شهرستان‌های ساحلی تشکیل شود.
وی یادآور شد: در راستای معرفی شناگاه آلوده و غیر آلوده در سواحل استان بوشهر پس از پایش و آزمایشات زیست محیطی و میکروبی پرچم‌ گذاری آنها انجام می‌شود.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر افزود: در اجرای طرح‌های زیرساخت گردشگری دریایی در استان بوشهر باید زمینه ترغیب و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فراهم و ساز و کار مناسب برای حمایت از آنها انجام شود.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.