صغری اشرف روز شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: امسال یک میلیارد و 600 میلیون قطعه بچه میگو در سطح 289 استخر پرورش میگو در این استان ذخیره سازی شده است.
وی اضافه کرد: همه این بچه میگوها از 10 هزار جفت مولد داخلی در 12 مرکز تکثیر فعال در این استان تولید و در اختیار سایت های پرورش قرار گرفت.
اشرف بیان کرد: شرایط و آب و هوای مناسب، افزایش مکانیزاسیون و وجود زیر ساخت های آماده باعث شد امسال در 10 مجتمع و سایت از شمال تا جنوب این استان پرورش میگو اجرا شود که تولید بیش از 18 هزار تن میگوی پرورشی پیش بینی شده است.
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر یادآور شد: ذخیره سازی بچه میگو در استخرهای پرورش این استان از نیمه دوم اردیبهشت آغاز و تا 10 مرداد به طول انجامید و کار برداشت نیز از شهریور ماه آغاز و تا آبان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 500 تن میگوی پرورشی از سطح 110 هکتار در این استان برداشت شده است گفت: در زمان حاضر 26 مرکز در استان بوشهر آماده انجام فرآوری میگوی پرورشی است.
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر افزود: پارسال از چهار هزار و 400 هکتار نزدیک به 15 هزار تن میگوی پرورشی برداشت و صادر شده است.
استان بوشهر با تولید 60 درصد میگوی پرورشی کشور به عنوان قطب پرورش میگو شناخته شده است.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.