به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمد موسوی روز سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش این بخش افزود: مهمترین مساله در تعلیم و تربیت دانش آموزان بحث تعامل اولیا و مربیان با مدارس است که نقشی مهم در تقویت اعتماد آنان و برطرف کردن مشکلات دارد.
وی اضافه کرد: تعامل سازنده بین خانواده و مدرسه می تواند به برطرف کردن برخی تنش ها در محیط های آموزشی و مدارس کمک کند و از اثرات منفی آن بر دانش آموزان در طول سال تحصیلی جلوگیری کند.
امام جمعه امام حسن اظهار داشت: اهمیت دادن به تعلیم و تربیت دانش آموزان باید در خانواده و مدرسه همزمان انجام گیرد که برای اثربخشی آن تعامل تنگانگ بین والدین و مدرسه ضرورت دارد.
وی افزود: در شرایط فعلی به دلیل کمبود نیروی انسانی و نیز امکانات آموزشی، مدیریت کردن آموزش و پرورش کار آسانی نیست ولی با وجود همه مشکلات و نقاط قوت و ضعف در این بخش تلاش های خوبی صورت گرفته است.
بخشدار امام حسن استان بوشهر گفت: دو سرمایه انسانی و اجتماعی در آموزش و پرورش مهم که باید به آن اهمیت قایل شود.
کریم خلیفه لیراوی افزود: سرمایه های انسانی در آموزش وپرورش بیشتر ارتباط با بحث تعلیم و تربیت دارد که در سطح مدارس انجام می شود.
وی اظهارداشت: مستلزم داشتن سرمایه اجتماعی یک سرمایه انسانی خوب است که اگر در این دو مقوله کار کنیم در زمینه سرمایه و منابع مالی بیشتر موفق خواهیم بود.
خلیفه لیراوی اظهار داشت: برای توسعه آموزش و پرورش و حل مشکلات، تعامل بین خانواده و مدارس با برگزاری جلسات انجمن اولیا و مربیان اثرگذار است.
وی با بیان اینکه باید از ظرفیت های شهرداری، دهیاری و شوراهای اسلامی در کمک به آموزش وپرورش استفاده شود، گفت: کمک به مدرسه لیلتین و تامین سرویس مدارس دخترانه متوسطه دوم روستاها در این ارتباط صورت گرفت.
بخشدار امام حسن استان بوشهر گفت: مسئولان با همدلی، انسجام و تعامل متقابل و توجه به ظرفیت منطقه می توانند به آموزش پرورش منطقه کمک و قدم های خوبی بردارند و دراین زمینه نشستی با شرکت نفت فلات قاره ایران برگزار شود.
بخش امام حسن از توابع شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر و در جوار تاسیسات نفتی بهرگان قرار دارد.
6164/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.