به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام داود نمازی روز دوشنبه در نشست با مسئولان شهرستان دشتی استان بوشهر افزود: نقد لازمه هر دولت و نظامی است، اما برخی از نقدها از دایره بندگی فاصله گرفته و جنبه توهین به دولت پیدا کرده است.
وی تاکید کرد: هیچ کس حق ندارد به دولت که برگرفته از رای مردم است توهین کند نقد قابل پذیرش است اما نه آن نقدی که از روی آتش انتقام باشد.
نمازی ادامه داد: امروز برخی بجای نقد منصافه بیشتر برای حذف همدیگر تلاش می کنند آیا بطور واقعی اینها در مسیر اصلاح جامعه قدم بر می دارند.
وی اظهارداشت: در برخی مجالس مذهبی خیلی از شئون دینی و اخلاقی رعایت نمی شود و این درد آور است که گاهی در مجالس مذهبی به بعضی شخصیت ها اهانت می شود و رعایت خیلی از مسائل نمی شود و اگر عالم را محضر خدا بدانیم حاضر نیستیم خیلی از کارها را انجام دهیم.
مشاور وزیر کشور به توطئه های بزرگ آمریکا و دشمنان انقلاب اسلامی برای ضربه زدن به نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز روز وحدت و انسجام همه اقشار جامعه، نخبگان، احزاب و جناح ها، جریان های سیاسی و انقلابی، مردم و مسئولان لازم است.
مشاور وزیر کشور در امور روحانیت با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری با دولت بیان کرد: 18 هزار نامه به امام حسین(ع) نوشتند که شما را همراهی می کنیم اما آیا همراهی کردند؟ مگر مخاطبان سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب چه کسانی بودند؟
وی گفت: مهمترین درس امام حسین (ع) هدایت گری، اصلاح جامعه و احیای امر به معروف ونهی از منکر بود که ماندگار شده است.
مشاور وزیر کشور در امور روحانیت افزود: انقلاب اسلامی ما نیز که برگرفته از مکتب عاشورا و امام حسین (ع) است، راز ماندگاری و استحکام آن در پیوند با اهل بیت و مکتب عاشورا است.
نمازی یادآورشد: امروز نیز جوانان ما از نهضت عاشورا درس های ایثار، شجاعت، فداکاری و فاداری تا پای جان، توحید و خدا شناسی را یاد گرفته اند و انقلاب اسلامی را در این 40 سال بخوبی حفظ کرده اند.
مشاور وزیر کشور در امور روحانیت، خواستار تلاش بیشتر مدیران و حضور آنان در بین مردم و شنیدن مشکلات آنها و تلاش شبانه روزی برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جامعه شد.
وی از فرمانداران خواست اگر مدیری درزیر مجموعه شهرستان ضعف دارد کمک کنند تا مشکل در اسرع وقت برطرف شود و فشار و سختی بر مردم ایجاد نشود.
مشاور وزیر کشور بر تقویت روحیه امید و نشاط در جامعه تاکید کرد و افزود برخی رسانه ها و روزنامه ها که می گویند ما دوست دار نظام هستیم به جای تزریق امید و امیدواری با تیترهای بزرگ می نویسند یک ماه دیگر دلار به 20 هزار تومان خواهد رسید آخر این چه تیتر امیدوار کننده ای است که شما می نویسید؟
مشاور وزیر کشور به آمارهای مطرح شده در باره تعداد روحانیون در سطح کشور اشاره کرد و افزود: اخیرا گفته اند که 300 هزار طلبه در کشور وجود دارد که ماهانه 25 میلیون ریال از دولت حقوق دریافت می کنند.
وی تاکید کرد: کل طلاب کشور حدود 90 هزار نفر است که از بودجه دولتی به طلبه ها هیچ پرداخت نمی شود.
نمازی تاکید کرد: کل شهریه طلبه ها سطح سه و چهار که 10 هزار نفر هستند یک میلیون تومان است و مابقی طلبه ها از 700 هزار تومان به پایین آن هم از بودجه دولت نیست.
نمازی اظهار داشت: تنها بودجه‌ای که دولت برای حوزه های علمیه پرداخت می کند در زمینه ساخت و ساز، تعمیر و تجهیز حوزه‌های علمیه است.
شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.