حمیده سراجی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: دراین جشنواره و در لیگ اسمارت فایتر ' جنگجوی هوشمند' و ronin(سامورایی بدون ارباب) محمد علی محمدی نژاد، احمد شریف، محمد حسین قائدی و علیرضا شه مرادی از تیم رباتیک آموزشگاه فنی روبیان گناوه توانستند مقام سوم را از آن خود کنند.
وی اظهارداشت: این مسابقه برای نخستین بار 3 سال پیش در ژاپن و آمریکا ابداع شده و بلافاصله توسط دانشگاه امیرکبیر تهران در ایران اجرا شد.
سراجی گفت: حریف تیم روباتیک آموزشگاه روبیان شهرستان گناوه، برنده مسابقات بین المللی رباتیک در این لیگ بوده که هفته گذشته در مسابقات robotx جهانی در چین مقام اول جهان را کسب کرده بود.
مسئول آموزشگاه های آزاد فنی وحرفه ای گناوه افزود: در بخش جنگجوی دانش آموزی امیر مهدی امیری دانش آموخته رشته رباتیک آموزشگاه روبیان حایز مقام چهارم و مهدی و علیرضا شه مرادی برای ساخت دستگاه میوه چین مقام دوم بخش اختراعات را به دست آوردند.
وی گفت: 20 تیم از آموزشگاه روبیان شهرستان گناوه در این رقابت ها شامل لیگ های اسمارت فایتر (جنگجوی هوشمند)، فولک ریس (اتومبیلرانی هوشمند) از جدیدترین تکنولوژی هوشمندسازی در ربات ها، جنگجوی دانش آموزی، مسیریاب دانش آموزی، کاوشگر و لیگ اختراعات شرکت داشتند.
مسئول آموزشگاه های آزاد گناوه افزود: این مسابقات به مدت دو روز و به صورت بین المللی با حضور robotex اروپا در تاریخ 15 و 16 شهریور در اصفهان، با حضور بیش از 650 تیم داخلی و خارجی در رقابت های تنگاتنگ و بسیار سخت که برای سومین سال در جهان انجام می شود، برگزار شد.
سراجی با بیان اینکه در لیگ اسمارت فایتر از آخرین روش های برنامه نویسی و هوش مصنوعی استفاده شده که اهمیت ویژه ای در جنگ های نوین دارد، گفت: این نوع ربات ها برای اولین بار در ژاپن و آمریکا ابداع شد و ایران به عنوان یکی از کشور های پیشتاز در ساخت این ربات ها است.
رئیس مرکز آموزش فنی حرفه ای خواهران گناوه یادآورشد: 10 آموزشگاه آزاد زیرنظر مرکز خواهران است که ازاین مجموع 7 آموزشگاه فعال، دو آموزشگاه تازه تاسیس در زمینه طب سنتی و آرایش و پیرایش دایر و یک آموزشگاه حسابداری بتازگی تاسیس شده و روند اداری خود را طی می کند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.