به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز شنبه به مناسبت سالروز تأسیس قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار با جمعی از فرماندهان منطقه پدافند هوایی جنوب مستقر در بوشهر افزود: جهان استکبار هر وقت بخواهد یک کشور را تضعیف کند و در عرصه سیستم براندازی قرار دهد، ابتدا قدرت نظامی آن کشور را تضعیف می کند.
وی اضافه کرد: به همین دلیل جهان استکبار در عرصه ها و به روش های مختلف مانند تحریم، به دنبال اجرایی کردن عملیات تضعیف اقتدار دفاعی ایران است و بتازگی در صحبت های رئیس جمهوری آمریکا نیز این مساله بیان شده است.
صفایی بوشهری با بیان اینکه پدافند یکی از ارکان اقتدار دفاعی یک کشور است، افزود: در شرایط کنونی جنگ ها که با شیوه های نوین و از راه دور صورت می گیرد، پدافند یکی از ارکان مهم ساختار و سازمان دفاعی یک کشور است.
امام جمعه بوشهر تاکید کرد: به همین دلیل باید در تمامی لایه ها اقتدار پدافندی خود را با بردهای کوتاه، میان و دور تقویت کرد که در سال های اخیر در حوزه های منابع انسانی، تجهیزات، عملیات میدانی و رهگیری های صورت گرفته، پدافند جمهوری اسلامی ایران فوق العاده پیشرفت کرده است.
وی با اشاره به گفته رهبر معظم انقلاب که به تازگی فرموده بودند 'آمریکا به هیچ صورت با ایران جنگ نخواهد کرد' اظهار داشت: یکی از عوامل مهم که آمریکا جرات حمله به ایران را به خودش نمی دهد، اقتدار پدافندی جمهوری اسلامی ایران است.
امام جمعه بوشهر گفت: اقتدار هر نظام بستگی بسیار زیادی به اقتدار قدرت دفاعی آن دارد و اگرکشوری در عرصه دفاعی اقتدار و توانمندی لازم در عرصه منابع کارآمد دفاع و تجهیزات لازم و به روز را نداشته باشد بی تردید مورد تعرض جدی و بعد از مدتی دچار فروپاشی می شود.
وی اظهار داشت: اگر کشوری در عرصه دفاعی دارای قدرت و در عرصه منابع انسانی، تجهیزات به روز و فوق روز و قدرت عملیات میدانی بالا باشد به طور یقین آن کشور مصون می ماند.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.