آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می گوید: کره شمالی فعالیت‌های هسته‌ای خود را در مناطقی مانند معدن 'پیونگ سانگ' که محل غنی سازی اورانیوم است ادامه داده است.

به گزارش جماران؛ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه ترین گزارش خود مدعی شد کره شمالی فعالیت‌های هسته‌ایش را با وجود نشست رهبران دو کره و وعده رهبر این کشور مبنی بر خلع سلاح هسته ای، همچنان ادامه داده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز سه شنبه در گزارش سالانه خود از ادامه فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی اظهار نگرانی کرده و گفته است هیچ نشانه‌ای مبنی بر توقف فعالیت‌های هسته ای این کشور دیده نمی شود.

این گزارش با محکوم کردن فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی خارج از چارچوب قطعنامه شورای امنیت آورده است ادامه برنامه هسته ای این کشور باعث نگرانی این آژانس شده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می گوید: کره شمالی فعالیت‌های هسته‌ای خود را در مناطقی مانند معدن 'پیونگ سانگ' که محل غنی سازی اورانیوم است ادامه داده است.

این ادعای آژانس بین المللی انرژی اتمی در حالی است که رهبران دو کره در بیانیه پایانی اجلاس سران، در 7 اردیبهشت امسال، در مورد «خلع سلاح کامل شبه جزیره کره» به توافق رسیده و موافقت کردند «توافق متارکه جنگ به معاهده صلح تبدیل شود و هر اقدام خصمانه علیه یکدیگر را از این به بعد خاتمه دهند».

در همین راستا، وزیر دفاع کره جنوبی امروز اعلام کرد دو کره تصمیم گرفته اند پست‌های نگهبانی در مرز‌های مشترک دو کشور را با هدف تقویت اعتماد دو جانبه ببندند.

'سانگ یونگ مو' تصریح کرد کشورش در مرحله نخست ده ها پست نگهبانی را تعطیل می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.