برمبنای ارزیابی‌ها، هیچ یک از تولیدکنندگان نفت توانایی افزایش به یکباره تولید به میزان کافی را ندارد و هرگونه کاهش صادرات نفت ایران، شوکی برای بازار جهانی خواهد بود.

به گزارش جماران؛ انجمن‌های تجاری آلمانی اعلام کردند شرکت‌های این کشور آسیب روزافزونی را از سیاست‌های تحریمی و تعرفه‌ای دولت دونالد ترامپ متحمل می شوند.

به نقل از رویترز، تنها یک روز پس از اعمال تحریم های جدید آمریکا ضد ایران، این کشور اعلام کرد به زودی تحریم هایی علیه روسیه نیز اعمال خواهد کرد. آمریکا، روسیه را متهم به مسموم کردن جاسوس سابق روسی و دخترش در انگلیس کرده است اما کرملین این اتهام را رد می کند.

فولکر ترییر- مدیر تجارت خارجی اتاق بازرگانی آلمان- در همین رابطه گفته که فضای بین المللی برای شرکت های آلمانی رو به پیچیده شدن هستند.

وی گفت: بسیاری از شرکای تجاری آلمان تحت تاثیر اقدامات آمریکایی ها قرار گرفته اند و تجارت آن ها با شرکت های آلمانی مختل شده است.

هولگر بینگمان، رئیس انجمن تجاری " ب ج آ" نیز گفت: سیاست های آمریکا به طور قطع بر تجارت خارجی آلمان اثر گذاشته است.

چهارشنبه این هفته، آلمان و چین از روابط اقتصادی خود با ایران دفاع کردند. بینگمان از دولت آلمان خواسته است تا مشخص کند چگونه می تواند از شرکت های آلمانی در برابر تحریم های آمریکا محافظت کند.  

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در بیانیه مشترکی با وزرای خارجه فرانسه و انگلیس و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرده است از شرکت های اروپایی که دارای روابط اقتصادی و تجاری قانونی با ایران هستند محافظت خواهد شد.

روابط اقتصادی آلمان و آمریکا اخیرا متشنج شده است؛ به گونه ای که بزرگ ترین بانک آلمانی گفته است در نظر دارد فعالیت خود در این کشور را به نحو چشمگیری کاهش دهد و بیشتر بر بازارهای اتحادیه اروپا متمرکز شود. /ایسنا

اتاق بازرگانی اروپا: بهترین راه حل مناقشه ایران و آمریکا گفت وگو است

اتاق بازرگانی اروپا ضمن دعوت از ایران برای گفت وگو با آمریکا تصریح کرد: کمیسیون اروپا باید اراده خود برای دفاع از شرکت های اروپایی همکار ایران را به روشنی بیان کند.

اتاق بازرگانی اروپا (یورو چمبرز) در بیانیه ای توییتری اعلام کرد: اعتقاد داریم که بهترین راه برای حل مناقشه بین آمریکا و ایران، مذاکره است. ما از ایران می خواهیم که برای تنش زدایی از شرایط موجود، دعوت به گفت و گوی رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا را بپذیرد. 

اتاق بازرگانی اروپا در ادامه تاکید کرد: کمیسیون اروپا باید اراده خود برای دفاع از شرکت های اروپایی همکار ایران را به روشنی بیان کند. همبستگی اروپایی در این موضوع یک ضرورت مهم است و بحث درباره این مورد باید در گفت وگوهای اتحادیه اروپا و آمریکا گنجانده شود.  /ایرنا

آژانس بین‌المللی انرژی: تحریم‌ ایران می تواند بازار جهانی نفت را دچار اخلال ‌کند

آژانس بین المللی انرژی روز جمعه در گزارشی با بررسی پیامد تحریم‌های آمریکا علیه ایران بر بازار جهانی نفت، هشدار داد که این اقدام می تواند مشکلی جدی برای حفظ تولید در سطح فعلی ایجاد کند.

به نقل از پایگاه خبری سی.ان.بی.سی، این نهاد می نویسد: این موضوع ممکن است به قیمت از دست رفتن ظرفیت کافی برای تولید مازاد (با هدف پاسخگویی به نیاز‌های آتی بازار) منجر شود.

گزارش می افزاید: در نتیجه شاید چشم انداز بازار نفت در آن زمان به آرامی امروز نباشد.

کارشناسان پیش از این هم درخصوص پیامدهای تحریم ایران بر بازار جهانی انرژی هشدار داده بودند.

برمبنای ارزیابی‌ها، هیچ یک از تولیدکنندگان نفت توانایی افزایش به یکباره تولید به میزان کافی را ندارد و هرگونه کاهش صادرات نفت ایران، شوکی برای بازار جهانی خواهد بود.

از سوی دیگر دولت ترامپ در قانع کردن کشورها برای قطع واردات از ایران ناکام مانده و در اجرای سیاست‌هایش با درهای بسته مواجه شده است.

در صدر کشورهای مخالف، چین و هند به عنوان دو خریدار بزرگ نفت ایران قرار دارند که گفته‌اند از تحریم‌ها علیه تهران پیروی نخواهند کرد.

همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها در این رابطه، قیمت نفت هم در هفته‌های گذشته روندی نوسانی را پیموده است.

قیمت نفت خام برنت صبح جمعه با 0.9 درصد کاهش به 71 دلار و 43 سنت رسید. 

نفت وست تگزاس اینترمدیت هم با کاهش 0.6 درصدی نسبت به روز گذشته، به قیمت 66 دلار و 40 سنت معامله شد. /ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.