بر این اساس این گزارش، دولت عراق پس از کشف این موضوع ورود این داروها را ممنوع کرد اما آمریکایی ها برای دور زدن قوانین عراق، همان داورها را از طریق دیپلمات های خود و پست سیاسی وارد بغداد و سفارت آمریکا در این شهر می کنند.

شبکه تلویزیونی 'ای بی سی نیوز' آمریکا طی گزارشی فاش کرد که دولت و سفارت آمریکا در بغداد اقدام به جاسازی داروها و مسکن های مخدر در پست سیاسی (دیپلماتیک) و ورود آن به سفارت برای مصرف دیپلمات های آمریکایی می کنند.

به نقل از رسانه های عراق، در این گزارش تاکید شده که اگر چه بخش های پزشکی در وزارت خارجه آمریکا مدعی شده اند که این داروها پیش تر نزد پیمانکار دفاعی سفارت که شرکتی به نام تریپل کانوبی می باشد ضبط شده است اما (واقعیت آن است که) این داروها همچنان پس از ممنوعیت ورود از سوی دولت عراق، توسط آمریکایی ها و این بار در بسته های پست دیپلماتیک وارد می شود. 

بر این اساس این گزارش، دولت عراق پس از کشف این موضوع ورود این داروها را ممنوع کرد اما آمریکایی ها برای دور زدن قوانین عراق، همان داورها را از طریق دیپلمات های خود و پست سیاسی وارد بغداد و سفارت آمریکا در این شهر می کنند. 

این داروها به دلیل داشتن مواد مخدر، برای کنترل درد زخم های عمیق و خطرناک کاربرد دارد. 

در ادامه این گزارش آمده است که مسئولان آمریکایی در ابتدا سعی داشتند با میانجیگری با دولت عراق این مسئله را حل کنند اما وزارت خارجه آمریکا به یک راه خلاق تر و مخفیانه (ارسال داروها از طریق پست دیپلماتیک) رسید.

پست دیپلماتیک یا سیاسی مربوط به انتقال پیام های رسمی و سایر اسناد حساس است و بر اساس توافقنامه وین مورد بازرسی سایر کشورهای خارجی از جمله میزبان قرار نمی گیرد.

بر اساس گزارش بازرس وزارت خارجه (آمریکا) که در ماه ژوئن گذشته منتشر شد انتظار می رفت که اولین محموله داروها در ژوئیه 2018 به بغداد ارسال شود اما مسئولان وزارت خارجه آمریکا در مورد جزییات امر سکوت کرده اند. 

همچنین مسئول سفارت عراق در واشنگتن به درخواست بازرس در سوال از میزان آگاهی عراق از این محموله داروهای مخدر و زمان رسیدن آن پاسخی نداد.

براساس گزارش منابع عراقی، سفارت آمریکا در این کشور بزرگترین سفارتخانه واشنگتن در جهان است. 

این درحالی است که پروژه احداث بزرگترین کنسولگری آمریکا در جهان نیز بتازگی در اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق آغاز شد. 

بسیاری از احزاب و گروههای عراقی نسبت به ادامه حضور نظامی آمریکا در دوره پساداعش و مداخلات آشکار سیاسی و نیز فعالیت های مختلف و مشکوک ماموران آمریکایی تحت پوشش عنوان های دیپلماتیک در کشورشان معترض هستند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.