کارشناس مرکز اعتبارسنجی بین المللی مودیز آمریکا گفت: روس ها حتی می توانند با سناریوهای بدتر همچون اعمال تحریم های جدید که اخیرا طرح آن به سنای آمریکا پیشنهاد شده است، مقابله کنند.

به گزارش جماران؛ کارشناس مرکز اعتبارسنجی بین المللی مودیز آمریکا اعلام کرده است که با توجه به اقدامات اخیر روسیه برای کاهش وابستگی این کشور به دلار آمریکا، روسیه آمادگی دفع هر گونه ضربه به شکل تحریم های جدید را پیدا کرده است.

به نقل از ریانووستی، «کریستین لیندو» روز دوشنبه افزود: اقتصاد روسیه در شرایطی است که می تواند هر گونه ضربه آمریکا به شکل تحریم های جدید را دفع کند.

وی توضیح داد: روس ها حتی می توانند با سناریوهای بدتر همچون اعمال تحریم های جدید که اخیرا طرح آن به سنای آمریکا پیشنهاد شده است، مقابله کنند.

لیندو دلیل افزایش توانایی روس ها در مقابله با تحریم های احتمالی آمریکا را تشریح کرد و گفت: روسیه با کاهش سرمایه گذاری در اوراق قرضه خزانه داری آمریکا عملا وابستگی خود به دلار آمریکا را کاهش داده است و با این کار از آسیب پذیری اقتصاد روسیه و خطر اعمال تحریم های بیشتر کاسته است. 

اواخر هفته گذشته گروهی از سناتورهای آمریکایی طرح قانونی را به سنای آمریکا ارائه کردند که در آن تحریم های جدید علیه روسیه از جمله بدهی های دولتی و جلوگیری از اخذ وام از خارج پیش بینی شده است. 

کارشناس مرکز اعتبارسنجی بین المللی مودیز خاطرنشان کرد که بعید به نظر می رسد تحریم ها علیه بدهی دولتی روسیه پس از هشدار وزارت دارایی آمریکا در مورد تاثیر مخرب این اقدام بر اقتصاد جهانی، وضع شود.

آمریکا در چهار سال گذشته، 54 بسته تحریمی علیه روسیه وضع کرده است و هر روز بر دامنه آنها افزوده می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.