در روزهای اخیر خاموشی در برخی استان های کشور از جمله بوشهر، خوزستان و جنوب ایلام به صفر رسیده و خاموشی ها در استان هایی مانند سیستان و بلوچستان، قم و تهران به میزان محسوسی کاهش پیدا کرده است.

به گزارش جماران؛ سخنگوی صنعت برق کشور از کاهش 47 درصدی خاموشی ها نسبت به 2هفته گذشته خبر داد و گفت: میزان خاموشی ها تا بیستم مردادماه به صفر می رسد.

«محمود حقی فام» امروز (چهارشنبه) در نشست خبری افزود: کاهش خاموشی ها در شرایطی رخ داد که درجه حرارت چندان کم نشد.

به گفته وی، در روزهای اخیر خاموشی در برخی استان های کشور از جمله بوشهر، خوزستان و جنوب ایلام به صفر رسیده و خاموشی ها در استان هایی مانند سیستان و بلوچستان، قم و تهران به میزان محسوسی کاهش پیدا کرده است.

حقی فام که مسوولیت معاونت هماهنگی توزیع توانیر را به عهده دارد، در مورد برنامه های وزارت نیرو برای افزایش تولید برق و تامین برق مورد نیاز تابستان آتی گفت: ساخت پنج هزار و 38 مگاوات نیروگاه حرارتی در دستور کار قرار گرفته است که این ظرفیت تا زمان اوج مصرف سال 1398 وارد مدار می شود.

سخنگوی صنعت برق یادآوری کرد این پروژه به 28 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که اگر تامین شود، می توانیم حتی بیش از 6 هزار مگاوات نیروگاه بسازیم.

«البته ایجاد نیروگاه به معنای بی توجهی به مدیریت مصرف نیست؛ زیرا در صورت خودداری از مدیریت مصرف، حتی اگر 10 هزار مگاوات نیروگاه ایجاد کنیم، باز هم دچار چالش می شویم».

وی یادآوری کرد خبر فروش برق عربستان به عراق با یک چهارم قیمت صادراتی ایران تکذیب شد و گفت: قراردادهای ایران در حوزه صادرات بسیار منطقی و قابل توجیه است.

به گفته حقی فام، اتصال واحد دوم نیروگاه پرند به شبکه سراسری برق کشور تاثیر زیادی بر حل مشکل کمبود تولید کشور دارد.

نیروگاه سیکل ترکیبی کاسپین نیز هفته گذشته با ظرفیت 307 مگاوات وارد مدار شد.

** غرامت شرکت های برق در ازای بروز سوانح

سخنگوی صنعت برق درباره غرامت شرکت های برق در ازای بروز سوانح اعلام کرد: حداقل غرامت فوت برای هر نفر 500 میلیون ریال، نقص عضو 300 میلیون ریال، تعهدات مالی جبران هزینه های پزشکی هر واحد مسکونی 700 میلیون ریال و غرامت ناشی از حوادث شبکه داخلی 17 میلیون ریال تعیین شده است.

حقی فام گفت: سال 1393، 57 میلیارد ریال و سال 1394، 62 میلیارد ریال خسارت به مشترکان پرداخت شد. در سال 1395 متاسفانه موضوع بیمه تصویب نشد اما پرونده های پارسال در حال بررسی است.

به گفته وی، اکنون صنعت برق 50 هزار میلیارد ریال طلب جاری و راکد از مشترکان صنعت برق دارد که نزدیک به دو سوم این مطالبات نگران کننده نیست و در دوره های زمانی مختلف پرداخت می شود اما یک سوم از این طلب ها به سختی قابل وصول است.

بر اساس گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران، دیروز (سه شنبه) اوج مصرف برق 56 هزار و 283 مگاوات گزارش شد که پارسال در همین زمان 54 هزار و 599 مگاوات بود.

همچنین دیروز میزان مصرف برق صنایع چهار هزار و 630 مگاوات بود که در مقایسه با دوشنبه که میزان آن چهار هزار و 598 مگاوات ثبت شد، مصرف برق این بخش قدری افزایش یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.