نماینده خمین در مجلس اساس تصریح کرد: البته اگر ضرورت پیدا کند و در شرایطی قرار بگیریم که لازم باشد تنگه هرمز بسته شود، حتما یکی از اقدامات جمهوری اسلامی همین خواهد بود.

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به بررسی ابعاد مختلف اقدام آمریکا در صورت انسداد تنگه هرمز از سوی جمهوری اسلامی پرداخت.

محمد ابراهیم رضایی با اشاره به تهدید آمریکا از سوی رئیس جمهور کشورمان در هفته گذشته، گفت: علیرغم اینکه آقای روحانی اشاره مستقیم به بستن تنگه هرمز نکرد با این حال تهدید آمریکا را با تهدید سختی جواب داد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: البته اگر ضرورت پیدا کند و در شرایطی قرار بگیریم که لازم باشد تنگه هرمز بسته شود، حتما یکی از اقدامات جمهوری اسلامی همین خواهد بود.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی قادر است به شیوه های مختلف در سراسر منطقه، جواب تهدید آمریکا را به نحو شایسته ای بدهد که برخی تهدید رئیس جمهور را به بستن تنگه هرمز تعبیر کردند و این یکی از راه های ایران است.

رضایی همچنین خاطرنشان کرد: زمانی که دشمن عربده کشی کرده و زبان به تهدید جمهوری اسلامی باز می کند، مسئولان جمهوری اسلامی نیز با همان ادبیات او را مخاطب قرار داده و زبان تهدید را با تهدید پاسخ می دهند که این منطقی قوی است که در مقابل زورگویان باید داشته باشیم و رئیس جمهور نیز موضع قوی و قاطعانه خوبی گرفت که مورد حمایت همه جانبه مسئولان و جناح های مختلف سیاسی نیز واقع شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه این مشی را عقلانی دانست و عنوان کرد: تهدید آمریکا از سوی رئیس جمهور کشورمان برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری بود که سال ها پیش اشاره کردند که دوران بزن دررو تمام شده و اگر تهدید کنند تهدید می شوند و اگر بزنند جواب آن را محکم تر می خورند لذا دشمن از همه جوانب در برابر تهدیدات خود تهدید دریافت خواهد کرد و عکس العمل متناسب را خواهد دید.

وی در ادامه به تبعات انسداد تنگه هرمز برای کشورهای حوزه خلیج فارس و عربستان اشاره کرد و یادآور شد: تمام مسیر صادرات نفت امارات از محل تنگه هرمز است لذا معنای تهدید روحانی را بهتر می فهمد؛ البته عربستان یک خط صادراتی از دریای سرخ دارد که با این حال این خط ظرفیت انتقال تمام نفت تولیدی عربستان را ندارد.

رضایی همچنین در ادامه به تشریح واکنش آمریکایی ها در صورت بسته شدن تنگه هرمز از سوی جمهوری اسلامی پرداخت و اظهار داشت: اگر روزی بنا شد تنگه هرمز بسته شود قطعا بسته می شود و آمریکایی ها نیز بنا بر سوابق گذشته شان وقتی تهدید را جدی ببینند، عربستان، امارات و صدها کشور مانند آنها را به راحتی قربانی می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از این رو از آنجایی که آمریکایی ها خطر را نمی پذیرند نوچه های خود را که گمان می کردند آمریکایی ها نجات بخش آنها هستند قربانی می کنند لذا تحلیل این است که آمریکا نه وارد فاز نظامی می شود و نه مذاکره بلکه منطقه را رها می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 960600
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.