نیکی هیلی مدعی شد: ایالات متحده اجازه نخواهد داد که نقض حقوق بشر و اقدامات مخرب ایران بدون کنترل بماند و ما از اعضای شورای امنیت می خواهیم همین کار را انجام دهند.

به گزارش جماران؛ نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد با استقبال از گزارش دبیرکل سازمان ملل که فقط به ضمیمه ب قطعنامه 2231 پرداخته است، گفت: این گزارش نشان می دهد ایران به شدت قطعنامه های شورای امنیت را نقض می کند.

نیکی هیلی که در سفر هندوستان برای اختلال در همکاری های اقتصادی این کشور با جمهوری اسلامی ایران به سر می برد، عصر چهارشنبه و پیش از نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره استماع گزارش آنتونیو گوترش از چگونگی اجرای این قطعنامه برگزار شد، این بیانیه را صادر کرد.

وی افزود: گزارش دبیرکل قویترین شواهد را تا به امروز به ما داده است که ایران از حوثی ها تا حزب الله، حماس و اسد حمایت می کند و رژیم ایران عادت کرده است که منابع قابل توجهی را به جای صرف تامین نیازهای داخلی خود برای حمایت از تروریسم و بی ثبات سازی منطقه هزینه کند. 

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد ادامه داد: ایالات متحده اجازه نخواهد داد که نقض حقوق بشر و اقدامات مخرب ایران بدون کنترل بماند و ما از اعضای شورای امنیت می خواهیم همین کار را انجام دهند. 

هیلی مدعی شد: شواهد موجود در این آخرین گزارش پیامدهای سکوت در مواجهه با تهدید ایران را به خوبی به ما نشان می دهد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد به موجب قطعنامه 2231 سال 2015 مرتبط با برجام موظف است هر 6 ماه یکبار گزارشی از روند اجرای این قطعنامه را به شورای امنیت ارائه دهد.

در این گزارش، گوترش تمرکز خود را بر ضمیمه ب این قطعنامه درباره فعالیت های موشکی و نقل و انتقال تسلیحات قرار داده و برای خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از برجام تنها به ابراز تاسف اکتفا کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.