جراحی یاد شده بسیار پیشرفته و پیچیده است و عوارض شیمی درمانی معمول را ندارد، علاوه بر این اثر آن بر تومورهای داخل شکم چندین برابر شیمی درمانی معمول بوده و درمان را اثر پذیر تر می کند.

به گزارش جماران؛ «خبرجنوب» نوشت: فلوشیپ جراحی سرطان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از انجام روش های جدید اثربخشی 10 برابری داروی شیمی درمانی در شیراز برای اولین بار در کشور خبر داد.

دکتر مجید اکرمی گفت: این روش های درمانی تا پایان امسال برای درمان بهتر انواع سرطان پوست و برخی سرطان های ارگان های داخلی در شیراز انجام می گردد به طوری که همزمان با داروی شیمی درمانی وریدی جریان الکتریکی با الکترودهای مخصوص به داخل تومور وارد می شود و تاثیر دارو را به 10 برابر می رساند.

وی افزود: در حال حاضر برخی روش های جدید جراحی سرطان که در کشورهای همجوار هم انجام نمی شود در بیمارستان شهید فقیهی به بیماران ارائه می گردد؛ عمل همراه با روش جراحی سایتو ریواکشن نیز برای درمان تومورهای منتشر شده در داخل شکم از جمله تومورهای روده بزرگ،‌ تخمدان و معده از 2 سال پیش در دانشگاه علوم پزشکی شیراز قابل انجام است.

دکتر اکرمی یادآور شد: جراحی یاد شده بسیار پیشرفته و پیچیده است و عوارض شیمی درمانی معمول را ندارد، علاوه بر این اثر آن بر تومورهای داخل شکم چندین برابر شیمی درمانی معمول بوده و درمان را اثر پذیر تر می کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: پرتو درمانی حین عمل جراحی سرطان نیز از دیگر فعالیت هایی است که تاکنون بیش از 400 بیمار را در بیمارستان شهید فقیهی شیراز حین عمل، تحت درمان قرار داده و این میزان حتی در بین کشورهای منطقه هم قابل توجه است.

خیرین برای افزایش تخت های جراحی سرطان کمک کنند

این فلوشیپ جراحی سرطان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: باتوجه به روند افزایشی بروز سرطان در استان افزایش تخت های آی سی یو و بستری بخش جراحی سرطان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و به خصوص بیمارستان شهید فقیهی ضروری است و در این زمینه از خیرین نیز خواستار همکاری هستیم.

دکتر اکرمی یادآور شد: علاوه بر این راه اندازی بخش پشتیبان برای بیماران لاعلاج دچار سرطان نیز ضروری است تا تخت های بستری توسط آن ها اشغال نشود و به تعداد بیشتری در مراکز دولتی بتوان خدمت ارایه داد.

وی گفت: از مردم خواستاریم در صورت مشاهده علایم احتمالی سرطان به مراکز پیشگیری و تشخیص استان مراجعه کنند تا در صورت لزوم به بیمارستان شهید فقیهی ارجاع داده شوند.

دکتر اکرمی یادآور شد: سال گذشته بیش از 7 هزار مورد جدید سرطان در فارس شناسایی شده و اگر چه روند بروز این بیماری افزایشی است اما در این باره ایران از متوسط کشورهای دنیا هم پایین تر بوده. به کنترل سرطان امیدواریم و باید بگوییم که سونامی سرطان در کشور مطرح نمی باشد.

این فلوشیپ جراحی سرطان گفت: طبق آخرین آمارها سرطان سینه در زنان و سرطان های معده و پروستات در مردان شایع ترین انواع این بیماری در فارس بوده و کشنده ترین نوع نیز سرطان معده گزارش شده است.

دکتر اکرمی افزود: علایمی مانند کاهش شدید وزن (بیش از 10 درصد وزن بدن بدون علت طی 2 ماه)، ‌کاهش شدید اشتها، خون ریزی غیر عادی از هر قسمت بدن، ‌احساس توده و سختی در هر نقطه از بدن و از جمله در سینه زنان و تغییر رنگ پوست از علایمی است که به دلیل احتمال بروز سرطان باید نسبت به آن حساس بود و به پزشک مراجعه کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: شیراز از نظر درمان سرطان با روش های جدید پیشرفت بسیاری کرده و از 5 سال پیش تا کنون 7 فوق تخصص جراحی سرطان در شیراز دانش آموخته شده اند به طوری که بخش جراحی سرطان دانشگاه علوم پزشکی شیراز 4 عضو هیات علمی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
10 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.