یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: اعضای کمیسیون فرهنگی از حضورشان در لیست بی‌خبر بودند

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره لیست منتشر شده نمایندگان برای سفر به روسیه توضیحاتی ارائه داد و گفت: هیچ یک از اعضای کمیسیون فرهنگی از اینکه نامشان در لیست سفر به روسیه قرار داشت، باخبر نبودند.

غلامرضا کاتب درباره حواشی ایجاد شده برای اعزام تعدادی از نمایندگان مجلس به جام جهانی روسیه، توضیح داد: هیچ یک از همکارانم در کمیسیون فرهنگی متقاضی یا داوطلب حضور در جام جهانی روسیه نبودند و در حال حاضر نیز علاقه‌ای برای حضور در این مسابقات را ندارند.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی درباره چگونگی تعیین افراد این لیست، گفت: بر اساس سنوات گذشته، کمیسیون‌ فرهنگی تعداد یک یا دو نماینده عضو را که سفر و مأموریت خارج از کشور نداشتند، برگزید تا تیم ملی را همراهی کنند ولی لیست منتشر شده بیشتر از تعداد معمول سابق بود.

وی با بیان اینکه حضور نمایندگان به منظور روحیه بخشی، تشویق و حمایت از تیم‌های ملی در مسابقات مختلف است، افزود: افزون بر این دلیل اصلی حضور نمایندگان برطرف کردن چالش‌های احتمالی به عنوان ناظر است به این نحو که چنانچه وزارت ورزش به مشکلاتی در جریان مسابقات بر بخورد که نیاز به همراهی نمایندگان مجلس داشته باشد، نمایندگان برای حل این مسائل و مشکلات برنامه‌ریزی کنند.

عضو هیئت‌ رئیسه مجلس افزود: در عین حال بلافاصله پس از اینکه متوجه قرار گرفتن نام خود در لیست اعزامی به جام جهانی شدم به دلیل اینکه علاقه‌ای به حضور در این سفر نداشتم و همچنین تعداد نمایندگان اعزامی را بیشتر از حد معمول دیدم،  انصراف خودم را به صورت رسمی اعلام کردم.

وی ادامه داد: برای کاهش هزینه‌‎های جاری کشور ضرورت دارد تا حد امکان از سفرهای خارجی اجتناب کنیم؛ البته همانطور که در رسانه‌ها آمد، تعدادی دیگری از نمایندگان نیز انصراف خود را از اعزام به این سفر اعلام کرده‌اند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: حضور نمایندگان با تعداد یک یا دو نفر در کنار گروه‌های اعزامی دولت در جهت همراهی دولت و رفع مشکلات معقول و منطقی‌تر به نظر می‌رسد و اعزام تعداد بالای نمایندگان مجلس به هیچ وجه در این شرایط اقتصادی به صلاح نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 938646
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.