ایران با 5 کشور چین، ترکیه، کره جنوبی، هند و روسیه بیشترین مراوده مالی را دارد.

به گزارش جماران؛ عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس نتایج عدم پیوستن ایران به FATF را تشریح کرد.

ابوالفضل ابوترابی در پاسخ به این سوال که اگر ایران به FATF نپیوندد چه اتفاقی رخ می‌دهد، اظهار داشت: برخی می‌‎گویند اگر ایران به FATF نپیوندد، سیستم بانکی کشور دچار مشکل می‌شود اما باید توجه داشت که اکنون نیز سیستم کشور تحریم است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: موافقان پیوستن ایران به FATF می‌گویند در صورتی که عضو این گروه ویژه نشویم، صرافی ها نیز نمی توانند کاری کنند؟ اما من معتقدم اگر قرار است تحریم شویم و نگران این موضوع هستیم، حداقل از ترس مرگ خودکشی نکنیم.

وی با بیان اینکه راهکار دور زدن این مسیر و عدم عضویت در FATF وجود دارد، افزود: برای رفع این مانع باید به مبادلات ارزی دو یا چند جانبه روی آوریم، که در این زمینه کشور چین سرآمد است. چین با 40 کشور معاهده ارزی دو یا چند جانبه منعقد کرده است، چین تمایل دارد که با ایران این قرارداد را منعقد کند.

ابوترابی ادامه داد: ایران با 5 کشور چین، ترکیه، کره جنوبی، هند و روسیه بیشترین مراوده مالی را دارد، همه این کشورها به غیر از کره‌جنوبی حاضر هستند که با ایران مبادله ارزی دو یا چند جانبه منعقد کنند؛ بنابراین باید با این کشورها مبادله ارزی دو یا چند جانبه منعقد کنیم.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت عقد معاهده ارزی با کشورهای دیگر، از دست یورو و دلار نجات پیدا می کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 936492
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.