در سومین روز ار برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران آثار قلمی حضرت امام شامل چهل حدیث، دیوان امام، ولایت فقیه، سرالصلواه و نماز بهمراه اثر ارزشمند "اسرار عبادات" مورد توجه و استقبال مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش جماران، کتاب « اسرار عبادات»  اثر نفیس و ارزشمند سرکار خانم دکتر فاطمه طباطبایی در زمستان 1396 توسط انتشارات پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی منتشر گردید.

در این کتاب افزون بر احادیث و روایاتی که از معصومان علیهم‌‌السلام مطرح بوده به بیان نظرات عالمانی همچون هجویری، محمد غزالی، ابن‌عربی، سیدحیدر آملی، ابن‌‌ترکه، شهید ثانی، صدرالدین شیرازی، فیض کاشانی، قاضی سعید قمی، سبزواری و امام خمینی پرداخته شده است.

در این مجموعه ابتدا در بخش کلیات، با عنایت به بحث‌‌های مستوفایی که  اندیشمندان به‌‌ویژه فیلسوفان تحلیلی دربارة عدم امکان تعریف جامع و مانع از حقایق داشته‌‌اند - که مجال طرح آن در این پژوهش نمی‌‌گنجد - به روشن کردن حد و مرز مفاهیم کلیدی مانند سرّ، عبادت، ارکان، اقسام و فواید آن پرداخته شده است. با پذیرش این مطلب که هرگاه واژة سرّ به هر حقیقتی افزوده گردد، عدم ظهور و نیز عدم دستیابی به آن را به ذهن خواننده متبادرمی‌کند، درعین‌‌حال ژرف‌‌اندیشان را به کاوش بیشتری برای گشودن آن فرامی‌‌خواند.

کتاب پیش روی حاصل درس‌‌گفتاری است که چند دوره در پژوهشکده امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی ذیل عنوان اسرار عبادات در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان گروه عرفان اسلامی تدریس شده است. سعی نگارنده بر این بوده دانشجویان را با یافته‌‌ها و مشهودات ره‌‌یافتگان به اسرار عبادات آشنا سازد؛ ازاین‌‌رو در حد توان به ترجمه، بازخوانی و روان‌‌سازی برخی آثار عرفانی که دربارة راز و رمز عباداتی که یک انسان عاقل بالغ موظف به انجام آن می‌باشد پرداخته و در یک مجموعه گردآوری کرده است.

این اثر با مقدمه و کلیات آغاز شده و در هفت فصل نیت، طهارت، نماز، روزه، زکات، حج و جهاد مطالب خود را ارائه می دهد و در انتها نیز کتابنامه و نمایه ها به آن افزوده شده است.

علاقمندان می توانند با مراجعه به سالن عمومی، انتهای راهروی 22، غرفه 38 و یا با مراجعه به فروشگاه مرکزی موسسه، واقع در روبروی دانشگاه تهران، پاساژ ظروفچی، این اثر و دیگر منشورات موسسه را تهیه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.