جلسه تودیع و معارفه معاونین محترم پژوهشی و آموزشی و اداری، مالی و مدیریت منابع پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار شد.

به گزارش جماران، به نقل از روابط عمومی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، جلسه تودیع و معارفه معاونین محترم پژوهشی و آموزشی و اداری، مالی و مدیریت منابع پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار شد. در این جلسه حسین میرزایی رئیس این پژوهشکده در احکام جداگانه‌ای دکتر رضا ماحوزی را به سمت سرپرست معاونت پژوهشی و آموزشی پژوهشکده و  علی میرزایی را به سمت سرپرست معاون اداری، مالی و مدیریت منابع پژوهشکده و دکتر جبار رحمانی را به سمت مشاور رئیس در حوزه انتشارات منصوب کرد.

در این نشست دکتر حسین میرزایی با مروری بر آنچه در حدود ۲ سال گذشته در پژوهشکده گذشت گفت: دکتر رحمانی در مدت زمانی که به عنوان معاون پژوهشی و همچنین مسئول انتشارات این پژوهشکده فعالیت داشت تحولی هم به لحاظ محتوایی و هم به لحاظ فرم و قالبی که یک اثر انتشاراتی باید داشته باشد ایجاد کردند.

وی گفت: همچنین از جمله افتخارات پژوهشکده این است که به رغم اینکه از لحاظ تعداد مجموعه کوچکی هستیم، اما هرکدام از این عزیزان در هر حوزه‌ای که هستند قابل اتکا و متخصص هستند. به همین دلیل این مجموعه،  مجموعه‌ای بسیار ارزشمند و فاخر است. این‌ها نشانه‌هایی است که نشان می‌دهد فعالیتی در حال انجام شدن است. خوشبختانه این اتفاق در پژوهشکده از قدیم بوده و هم اکنون به همت همکاران در حال انجام است و باید زحمت خیلی زیادی کشید، تا بتوانیم هم آنچه  که به ما رسیده را حفظ کنیم و هم اینکه آن را ارتقا ببخشیم.

میرزایی افزود: دوره‌ای که دکتر رحمانی مسئولیت در پژوهشکده به عهده داشته سابقه درخشانی است و انشاالله حوزه انتشارات را با گام‌های بلندترادامه دهند.

Untitled-1-5-750x408

جبار رحمانی نیز در این نشست با تاکید بر جایگاه پژوهشکده گفت: زمانی که به معاونت پژوهشی آمدم آقای دکتر نبوی به  من توصیه کرد، چندتا کار جدی را برای خودت تعریف کن که زمانی که از اینجا رفتی آنها ماندگار باشند. چند تا کار برای ما در این زمان اساسی بود که یکی از آنها انتشارات، گرنت و سایت بود. تلاش ما این بود که بخشی از آنها را به کمک دوستان به جای خود برسانیم. امیدوارم که دوستان جدید و به ویژه دکتر ماحوزی کاستی‌های ما را برطرف کنند و پژوهشکده را ارتقا بیشتری ببخشند.

رضا ماحوزی نیز در بخشی از این نشست گفت: تصورم این است که ما بر یک کشتی سوار هستیم که اگر بخشی کار خود را به خوبی انجام ندهد، بار بر دوش بخش‌های دیگر می‌افتد. بنابراین لازمه بودن در کنار همدیگر به عنوان یک خانواده، این بود که هر یک از افراد آگاهانه جایگاه خودشان را بازشناسی کنند و اگر قرار است نفعی برسد از قبل  کلیت به همه می‌رسد و اگر قرار است ضرری هم برسد مسلما همه ضرر می‌کنند. بنابراین اگر فردی در جایی نقصی می‌بیند آن نقص را متوجه خود ببیند و متوجه باشد که این نقص در درازمدت به زودی به خود او برخواهد گشت. بنابراین باید تلاش کند که به مثابه عضوی از یک سیستم این نقص شناسایی و کمک به  برطرف کردن آن کند.

وی افزود: این نگاه مدیریت پژوهشکده است و کلیت نگاه مدیران پژوهشکده در قبل و انشاالله در آینده بر این بوده که این سیستم برپا باشد و هرچیزی که هست برای این سیستم است.

ماحوزی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اما درباره معاونت پژوهشی باید بگویم که تمام دغدغه و انتظاراتی که از پژوهشکده می‌رود، همواره این موضوع مطرح بوده که چکار کنیم که پژوهشکده به یک جریان فکری تبدیل شود. یعنی اعضای اینجا باید بعد از مدتی حرفی برای گفتن داشته باشند و بگویند که این گزاره نتیجه و تفکر من است. قسمتی از تمرکزم را در حوزه معاونت پژوهشی با حمایت دکتر میرزایی بر این معطوف می‌کنم که چگونه اعضای هیئت علمی‌ مانند خود پژوهشکده یک خانواده شود و همانطور که خود دوستان می گویند که دوست داریم که افکارمان را در هم ضرب کنیم و به یک مکتب فکری تبدیل بشوبم.  مقدمات رفتن به آن سمت را فراهم کنیم تا به آزادی آکادمیک که مورد نظر همه دوستان است  دست بیابیم.

علی میرزایی نیز در بخشی از این نشست با ابراز خوشحالی از اینکه در جمع اساتید و هیئت علمی پژوهشکده هستند گفت: امیدوارم همه دوستان به ارتقای فضای پژوهشکده با ما  کمک کنند. چرا که فضاهای علمی و پژوهشی فضاهای خاصی هستند که امیدوارم بتوانیم به این فضا کمک کنیم.

وی افزود: جشنواره فارابی هم که فضایی برای ارتباط بیشتر با تمامی اصحاب علوم انسانی اسلامی است که انشاالله برنامه‌های آنجا هم به قوت قبل ادامه پیدا کند و از کمک همه دوستان در این زمینه هم بهره‌مند باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.